Renault Mégane R.S. Trophy-R
Hovorí sa o ňom ako o Porsche 911 GT3 RS s pohonom predných kolies. Ultimatívna predokolka s lešením za prednými sedačkami, titánovým výfukom, nastaviteľnými tlmičmi a množstvom karbónových dielcov. Je pekelne rýchly na okreskách aj v zelenom pekle – Norschleife obkrúži za 7 minút a 40 sekúnd… o vyše 20 sekúnd rýchlejšie ako to dokáže ľahkonohá Alfa Romeo 4C. Základná technika pritom vyznieva celkom tuctovo – preplňovaný štvorvalec s objemom 1,8 litra, výkonom 300 koní a krútiacim momentom 420 Nm (teda rovnaký agregát ako v prípade bežného Trophy). Ani jazdné údaje nevyrazia dych – stovka za 5,4 sekundy nie je nič, čo by na rovinke nestačil aj taký Hyundai i30 N za polovičnú cenu. Ak si ale Trophy-R pozriete bližšie, bude vám hneď jasné, že táto sranda musela stáť kopec peňazí. Škrupinové laminátové sedačky Sabelt so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, titánový výfukový systém od Akrapoviča priamo implementovaný do karbónového difúzoru, karbónová kapota, karbónové disky kolies, odľahčené zadné sklá… V Renaulte vyhodili aj hmlovky a systém natáčania zadných kolies – zbytočne zvyšovali hmotnosť. Výsledkom je redukčná diéta o 130 kíl. Niektoré kusy jazdia s karbón-keramickými brzdami od Bremba. Auto sa štandardne dodávalo s pneumatikami Bridgestone Potenza S0007.
Takýto puristický hot hatch dokáže postaviť jedine Renault Sport, divízia, ktorá má medzi znalcami zvučné meno. Renault už všetky svoje športové a zábavné aktivity pretransformoval na Alpine, z nového Méganu sa stal elektromobil, takže je úplne jasné, že nekompromisný benzínový hot hatch už nikdy nepostaví. Trophy-R sa predávalo za základnú cenu 55-tisíc eur, vzniklo iba 500 kusov. Zopár z nich je na predaj, pod 60-tisíc ich však nekúpite. Na hodnote už nikdy neklesne a rýchlejšie auto s pohonom predných kolies by ste hľadali len veľmi ťažko. Ak sa vám k Trophy-R nepodarí dostať, na predaj je množstvo základných, civilizovanejších verzií Thophy, tie si však nedokážu držať hodnotu tak vysoko, ako Trophy-R.