Domov SPRÁVY News Renault nahradí Moskvič ? Aj taká je realita v Rusku

Renault nahradí Moskvič ? Aj taká je realita v Rusku

Zdroj: TASS

Aktuálne opustená fabrika značky Renault v Moskve opäť ožije a začnú sa v nej vyrábať nové autá. No ak ste si mysleli, že pôjde o súčasné modely značky Renault, ste tak trochu na omyle. Rusi začnú opätovne produkovať vozidlá z osemdesiatych a deväťdesiatych rokov iba kvôli tomu, aby sa ich automobilová výroba nezastavila úplne.

Renault iba pár dní dozadu oznámil odpredaj svojho výrazného podielu v ruskej automobilke AvtoVaz. Tento podiel za symobilcký jeden rubeľ predal ruskému Ústrednému výskumnému a vývojovému inštitútu pre automobily a motor NAMI. Táto predajná zmluva obsahuje aj klauzulu spätného odkúpenia v rovnakej sume. Nárast ceny môžu spôsobiť investície ruskej inštitúcie.

Možno ho kúpia späť

Renault si tak svojim spôsobom vyriešil otázku, či chce podnikať v krajine, ktorá aktuálne aktívne útočí a vedie vojnu v inom štáte. Ide o pomerne zvláštny postup, no nikto nemôže Renaultu nič vyčítať. Francúzi stále veria, že sa situácia upokojí a následne sa budú môcť vrátiť spolu s výrobou svojich automobilov nazad do Ruska.

Tu však biznis Renaultu v Rusku ani zďaleka nekončí. Renault je totižto aj jediným vlastníkom spoločnosti Renault Russia. Ide o fabriku v Moskve, v ktorej z výrobných liniek schádzali modely ako Renault Duster, Arkana, Kaptur ale aj Nissan Terrano. Výroba v tomto moskovskom závode sa skončila už v marci a Renault tak musel prijať závažné rozhodnutia. Generálny riaditeľ skupiny Renault, Luca de Meo sa vyjadril, že z rešpektu voči svojim zamestnancom sa rozhodli prenechať závod mestu Moskva.

Veľmi významný trh

Francúzska automobilka má v Rusku aktíva v hodnote až 2,2 miliardy eur. Ide o najviac peňazí v aktívach spomedzi iných európskych automobiliek a aj práve preto bolo Rusko pre Renault druhým najvýznamnejším trhom. Otázkou zostáva, čo sa stane so závodmi v Togliatti a v Moskve. Spoločnosť AvtoVaz, ktorá produkuje modely značky Lada prisľúbila obnovenie produkcie starších modelov s oveľa zastaralejšími technológiami a emisnými normami.

Komponenty, ktoré dostávali zo západu nahradia komponenty z Číny a výrobné linky sa opätovne rozbehnú už o pár dní, presnejšie 23.mája. Čo sa týka moskovského závodu, tam sa vrátime v čase ešte viac dozadu. Starosta Moskvy Sergej Sobjanin uviedol, že v závode v Moskve plánujú spustiť výrobu pod historickou značkou Moskvič. Aj napriek faktu, že automobilka zmizla z mapy výrobcov vozidiel po jej krachu v roku 2001.

Má ešte šancu ?

Plánom je vyrábať štandardné konvenčné automobily so spaľovacími motormi a následne sa preorientovať aj na elektromobilitu. Keďže bežne vývoj vozidla zaberie zhruba 3 roky a so všetkou úctou v Rusku možno ešte o niečo viac, dočkáme sa pravdepodobe iba znovuzrodenia starých modelov. Ide o veľký krok dozadu a jedinú pomocnú ruku ruskému automobilizmu pravdepodobne ponúkne iba Čína. Aj to iba v rovine exportu svojich modelov do Ruska. Pravdepodobne ani Číne sa nechce postaviť na nohy ruský automobilový priemysel.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutomotive News
Predchádzajúci článokPrichádza kat Porsche 911 GT3 ! Privítajte BMW M4 CSL
Nasledujúci článokTEST Vespa GTS 300 – žlté mestské žihadlo