Domov SPRÁVY Elektromobilita Renault Scénic Vision: hybrid, aký ste ešte nevideli

Renault Scénic Vision: hybrid, aký ste ešte nevideli

Renault na parížskom summite ChangeNOW predstavuje koncept Scénic Vision. Má unikátnu hybridnú kombináciu zdrojov energie, nízku uhlíkovú stopu a systém, ktorý sleduje váš zdravotný stav. Na cesty sa v sériovej podobe dostane už v roku 2024.

Renault nedávno začal písať svoju novú kapitolu, ktorá má byť priekopnícka a zároveň vizionárska. Najprv predstavil elektrický Mégane E-TECH, neskôr crossover Austral a už čoskoro sa môžeme tešiť na úplne nové stvárnenie modelu Scénic. Ako by mohol vyzerať sériový model, naznačuje koncept Scénic Vision – prvý automobil vytvorený novým šéfdizajnérom značky Gillesom Vidalom.

Elektromobil s dojazdom 450 km a hmotnosťou 1700 kg. Ako je to možné?

Elektrický koncept, má byť pozvánkou do budúcnosti, v ktorej technológie a inovácie budú slúžiť udržateľnejšiemu a ekologickejšiemu svetu. Scénic Vision je preto hybridom, aký sme ešte nevideli. Kombinuje elektrický pohon s pohonom na palivové články. Automobil s hmotnosťou 1,7 tony, vonkajšími rozmermi 4490 x 1900 x 1590 mm, rázvorom dlhým 2835 mm a stojacim na 21-kolesách, používa na pohon elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní). Energia je dodávaná z klasickej 40 kWh batérie a 16 kW palivového článku. Toto riešenie má za úlohu znížiť vysokú pohotovostnú hmotnosť a zachovať dlhý dojazd. Automobil tak dokáže prejsť rovnakú vzdialenosť ako vozidlo s 80 kWh batériou, pritom je priemerne o 300 kg ľahšie.

Renault počíta s tým, že do roku 2030 sa podstatne rozšíri aj infraštruktúra na tankovanie vodíka, čo by takýmto hybridným automobilom bez problémov umožnilo dojazd 800 km. Technické riešenie síce je prvýkrát predstavované v osobnom aute, ale najskôr by malo nájsť využitie v ľahkých úžitkových vozidlách.

ssangyong-torres-evx
O 75 % nižšia uhlíková stopa ako v prípade Méganu E-TECH

Použitá batéria je až o 60 % menej náročná na uhlík než ekvivalentná batéria napríklad v Mégane E-TECH, a to vďaka použitiu krátkych slučiek a nízkouhlíkového získavania minerálov a využitia nízkouhlíkovej energie na zostavenie a výrobu batérie. Celková uhlíková stopa konceptu je tak o 75 % nižšia ako v prípade sériového Méganu E-TECH. Až 70 % materiálov použitých vo vozidle je recyklovaných a viac ako 95 % automobilu je recyklovateľných, vrátane samotnej batérie.

Podlaha je vyskladaná z aglomerovaných (výrobný proces, ktorého podstatou je zlisovanie drevných častíc spojených lepidlom za súčasného pôsobenia tlaku a teploty) plastových zvyškov z iných zdrojov (fľaše od mlieka, plastové rúrky atď.). Na celom vozidle je celkom 30 % plastov pochádzajúcich z biozdrojov. Kovania vozidla sú vyrobené z recyklovaného uhlíka z leteckého priemyslu. Absentuje tu koža, miesto toho sú sedadlá čalúnené 100% recyklovaným polyesterom s nízkym obsahom uhlíka. A napokon nádrž palivového článku je vyrobená z uhlíkových vlákien z recyklovaného papierového odpadu.

Jean-Michel Jarre: aj Renault má svojho DJ-ja pre elektro autá

Tak ako BMW spolupracuje na zvukoch svojich elektromobiloch s hudobným skladateľom Hansom Zimmerom, v prípade Renaultu bude podobnú úlohu zohrávať francúzsky skladateľ a hudobný producent Jean-Michel Jarre. Okrem konceptu Scénic Vision sa bude podieľať na na budúcich sériových modeloch značky Renault, ktoré nebudú spaľovať fosílne palivá.

Systém monitorujúci váš zdravotný stav

V záujme vyššej bezpečnosti je koncept vybavený kamerovým systémom integrovaným do prednej časti. Kamera zväčšuje zorné pole vodiča o 24 % tým, že prenáša bezprostredné okolie na obrazovku umiestnenú na prístrojovej doske. Multimediálne rozhranie Safety Coach pomáha predvídať stresové situácie a kompenzuje prípadný nedostatok pozornosti vodiča. Taktiež poskytuje individualizované rady na neustále zlepšovanie jazdných návykov. Okrem toho poskytuje vodičovi prispôsobené zdravotné poradenstvo prostredníctvom analýzy údajov zhromaždených kamerami a pripojenými snímačmi umiestnenými v kabíne (srdcová frekvencia, únava atď.). Integrovaný systém rozpoznávania tváre umožňuje otváranie dverí a úpravu nastavení vozidla podľa profilu vodiča. Tento systém ponúka aj možnosť prispôsobenia jazdných podmienok prípadnému handicapu. Keďže vozidlo nemá B-stĺpik karosérie, umožňuje aj jednoduchšie nastupovanie pre osoby so zníženou pohyblivosťou.

Príchod sériového modelu odvodeného od konceptu Scénis Vision sa očakáva v roku 2024. Čo sa týka dizajnu exteriéru, produkčná verzia sa od tohto konceptu nebude príliš odlišovať, pravdepodobne však dostane klasické otváranie zadných dverí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Hyundai i30 N DCT – ako jazdí s automatom?
Nasledujúci článokVIDEO: Opel Astra Plug-in Hybrid, je lepší ako Peugeot 308?