Domov SPRÁVY News Nissan Juke Hybrid Rally: pretekárska vizáž mu svedčí, ale s týmto pohonom...

Nissan Juke Hybrid Rally: pretekárska vizáž mu svedčí, ale s týmto pohonom by ste pretekať nechceli

Nissan JUKE Hybrid Rally

Krátko po predstavení Škody Afriq (s ktorou sme sa aj zviezli, VIDEO si pozrite TU) tu máme ďalší automobil inšpirovaný púštnou rally. Nejde však o žiadny súťažný špeciál, ktorý by sme mohli vidieť na pretekoch, ale o koncept, ktorý má podporiť uvedenie hybridného pohonu v modeli Juke v lete tohto roka. Koncept totiž pod karosériou ukrýva rovnaký pohon, aký bude mať aj produkčný mestský crossover.

Dizajnovo vychádza Nissan Juke Hybrid Rally z ikonického modelu 240Z, ktorý pred viac ako polstoročím úspešne súťažil v púštnych rally. Najviditeľnejšou úpravou sú zväčšené podbehy kolies, do ktorých sa zmestili terénne 16-palcové pneumatiky s rozmermi 265/70 R16. Svetlá na kapote a na streche, čierna kapota či zväčšené čierne kolesá sú vizuálnou poctou súťažnému vozidlu z roku 1971. Koncept má namontované zosilnené odpruženie s dlhým zdvihom pre lepšiu stabilitu v náročnom teréne.

Vnútri už tradične chráni posádku ochranný rám spevňujúci karosériu. Zadné sedadlá vystriedali rezervné kolesá, posádka sedí v škrupinových sedadlách so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Pilot má k dispozícii hydraulickú ručnú brzdu s vysoko položenou
rukoväťou, interkom pre komunikáciu so spolujazdcom a hasiaci prístroj.

Nie je to žiadne delo, ale…

Na pohon Nissan Juke Hybrid Rally teda slúži hybridná sústava, ktorá sa v tejto podobe predstaví aj pod útrobami sériového modelu Juke. Pôjde o hybridný pohon pozostávajúci z novej generácie 1,6-litrového benzínového motora, vyvinutého pre prácu v hybridnom hnacom ústrojenstve. Produkuje výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm. V elektrickej časti hybridného pohonu dodal Nissan hlavný elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a krútiacim momentom 205 Nm, zatiaľ čo Renault prispel 15 kW vysokonapäťovým štartér generátorom 1,2 kWh, vodou chladenou batériou a multimódovou automatickou prevodovku.

ssangyong-torres-evx

Prevodovka na zníženie trenia používa zubové spojky namiesto bežných
synchronizačných prevodov na radenie 4 prevodových stupňov spaľovacieho motora a 2
prevodové stupne elektromotora. Okrem toho nepoužíva spojku. Všetky štarty vozidla sú 100% elektrické a 2 elektromotory sa používajú v kombinácii na synchronizáciu prevodových stupňov, čím sa zabezpečuje plynulé zrýchlenie.

Nissan JUKE Hybrid Rally

Počas testovania inžinieri Nissanu dosiahli 80 % mestskej jazdy v elektrickom režime s krátkymi hybridnými fázami na dobitie batérie pred návratom do elektrického režimu. Juke Hybrid vždy štartuje na 100 % v elektrickom režime a na elektrinu dokáže jazdiť do rýchlosti 55 km/h. Tak ako hybridné Renaulty, aj Juke bude mať tlačidlo EV prepínajúce pohonné ústrojenstvo do čisto elektrického režimu (samozrejme v prípade, ak bude batéria dostatočne nabitá). Rovnako ako Leaf, aj Juke Hybrid bude vybavený systémom Nissan e-Pedal, ktorý po aktivácii umožňuje ovládať auto jedným pedálom. Spotreba paliva sa očakáva v kombinovanom cykle na úrovni 5,2 l/100 km.

Kde sa nachádza pretekársky Nissan 240Z?

Pôvodný model 240Z poháňal 2,4-litrový radový šesťvalec s výkonom 210 koní, ktorý
poháňal zadné kolesá. Vozidlo bolo v roku 2013 zreštaurované do výborného
stavu a je súčasťou zbierky kultúrneho dedičstva spoločnosti Nissan, ktorá sa nachádza v
meste Zama, neďaleko globálnej centrály Nissan v japonskej prefektúre Kanagawa.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=I2uUcG2cOMo]

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKonečne je to tu. LEGO predstavilo nový model LEGO Technic Ferrari Daytona SP3
Nasledujúci článokTakto bude vyzerať nová Honda CR-V. Čo o nej ešte vieme?