Trhový podiel je vecou, ktorá zaujíma každú jednu automobilku na danom trhu. Kia aj vďaka svojim rýchlym dodaniam dokázala zlepšiť svoje postavenie.
Trhový podiel automobilky Kia sa v minulom mesiaci – apríl 2022 – dokázal vyrovnať rekordu z januára a to hodnotou 5,7%. Kia celkovo v Európe predala 47.725 vozidiel, čo je o 12,5% viac, než tomu bolo v rovnakom čase pred rokom! Trh ako taký však celkovo poklesol a to až o 20,2%. Aj vďaka týmto hodnotám a úsiliu sa kórejská automobilka dokázala dostať na piatu priečku spomedzi všetkých automobiliek ponúkaných na starom kontinente. Slovenský trh taktiež nezaváhal a registrovaných v mesiaci apríl bolo 751 kusov vozidiel, čo predstavuje 12,4% podiel.
Pre Kiu je 5,7% európsky podiel významným míľnikom. Touto hodnotou dosiahla svoje doteraz zaznamenané maximum z januára tohto roku. Za daný mesiac sa tak radia do TOP5 automobiliek v celej Európe.
Celkovo sa v EÚ a Spojenom kráľovstve registrovalo 47.725 vozidiel, čo s identickým mesiacom v minulom roku hovorí o náraste o 12,5%! V danom čase bol však trh prepadnutý o viac ako 20 percent, odhliadnuc od roku 2020, ktorý bol v rovnakom čase zachvátený najväčšou vlnou pandémie koronavírusu.
Neustály rast
K rastúcemu trendu značky Kia sa vyjadril aj prezident Kia Europe, Jason Jeong: „Európsky automobilový trh mal v minulom mesiaci pokles, no Kia dokázala aj pri poklese vyťažiť maximum a získať nárast trhového podielu. Podľa najnovších informácií je Kia najrýchlejšie rastúcou značkou v rámci EÚ.“
Modelové portfólio Kórejčanov je naozaj pestré. Automobilka myslí na udržateľnosť a hlavne na budúcnosť. Najpredávanejšími modelmi automobilky bol pochopiteľne nový Sportage s celkovým počtom 8.368 kusov, Ceed v počte 7.995 kusov a dobre sa darilo aj modelu Niro, ktorého sa celoeurópsky predalo 6.735 kusov. Kia sa teda drží svojho Plánu S, ktorý hovorí o celoelektrifikácii portfólia do roku 2035 a do roku 2027 Kia plánuje rozšíriť svoje portfólio o ďalších 14 modelov na čisto elektrický pohon.
Celoslovensky sa od začiatku roka Kii podarilo predať dokopy 2.767 vozidiel, čo je podiel na trhu vo výške 10,9%. Najpredávanejšími modelmi je rodina Ceed (1.146 kusov), Sportage (862 kusov) a top3 uzatvára Rio (226 kusov). Čo sa týka elektromobilov, Kia je od začiatku roka v tomto segmente dominantná a má prvé miesto s počtom 62 kusov predaných elektrických vozidiel.
Okrem Kie sa darí aj koncernovému bratovi Hyundai. Tomu sa celoslovensky podarilo v minulom mesiaci predať 3.169 kusov vozidiel. Najpredávanejším modelom bola znova raz rodina i30, ktorá dosiahla číslo 1.423 predaných kusov. Druhým najpredávanejším modelom značky je pochopiteľne Tucson s počtom 907 kusov. Top3 pre Hyundai je uzatvorený modelom i20 s 257 predanými kusmi.
Je teda naozaj vidieť, že aj keď je aktuálne doba taká aká je, Kórejčania dokážu držať krok a pridávať mu ešte o dva – tri navyše, aby budovali svoje renomé. Stálicou na prvej priečke je stále jednoznačne značka Škoda, no tá sa ešte stále pasuje s problémami vo výrobe. Fabriky Kie a Hyundaiu idú naplno, no taktiež aj s menšími odchýlkami. Keby fabriky mali dostatok komponentov a zobrali by sme na potiaž to, že Škodovka stále bojuje, tak Hyundai s Kiou by sa dokázali dostať na podobné registračné čísla.