Portfólio modelu Defender by už malo byť kompletné. Land Rover predstavil verziu Defender 130, ktorá sa dokáže brodiť terénom s až 8 cestujúcimi na palube.
Land Rover Defender vyrábaný v nitrianskom závode zatiaľ poznáme v dvoch verziách – ako trojdverový Defender 90 a päťdverový päťsedadlový Defender 110. Model Defender 130 má síce rovnako dlhý rázvor osí kolies ako variant 110, ale vďaka podstatne dlhšiemu zadnému previsu pohodlne odvezie ďalšiu trojicu pasažierov v treťom rade sedadiel. Celková dĺžka totiž narástla na 5358 milimetrov.
Priestor ako v osobnej dodávke
Land Rover pritom sľubuje rovnako dobré jazdné vlastnosti v teréne. Predný nájazdový uhol, prejazdový uhol aj schopnosť brodenia zostanú totožné ako v prípade Defenderu 110, úplne pochopiteľné je však o niečo nižší stupeň zadného nájazdového uhla. 28,5 stupňa by však vo väčšine prípadov malo stačiť tiež. Aj Defender 130 si zachová kryt rezervného kolesá na dverách batožinového priestoru.
Z Defenderu sa tak stane drsne vyzerajúca osobná dodávka, veď vnútorný priestor bude obrovský. Okrem toho, že miesta by malo byť na každom sedadle dostatok, tlačiť sa nebude ani batožina. Aj v prípade využitia tretieho radu sedadiel bude k dispozícii 389 litrov. Po sklopení sedadiel Defender 130 odvezie 1232 litrov nákladu a po sklopení sedadiel aj v druhom rade až 2291 litrov. Land Rover vám dá dokonca možnosť objednať si Defender 130 v päťmiestnom usporiadaní bez tretieho radu sedadiel, čím potom môžete využiť kufor veľký až 1329 litrov.
Osemvalec zatiaľ chýba
Cestovať v poslednom rade sedadiel určite nebude žiadne utrpenie. Land Rover cestujúcim nadelil vyhrievanie sedadiel, štvorzónovú klimatizáciu, USB-C nabíjacie sloty i strešné okno. Celkovo až 5 sedadiel môže mať zabudované úchyty ISOFIX na pripevnenie detskej sedačky.
Land Rover Defender 130 odštartuje predaj so štyrmi motorizáciami. Benzínové P300 a P400 aj naftové D250 a D300 sú doplnené o mild-hybridný systém. Všetky verzie budú štandardne vybavené vzduchovým podvozkom a 20-palcovými diskami kolies. O osemvalcovom motore i plug-in hybride automobilka zatiaľ mlčí. Na slovenské ceny si ešte musíme počkať.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=VDOqkoDrPHA]