startstop

Nový Volkswagen Amarok prinesie niečo, čo ste ešte nevideli

Volkswagen Amarok sa pripravuje na svoje úplné odhalenie neskôr v tomto roku. V očakávaní tohto okamihu vydal Volkswagen ďalšiu malú „ochutnávku. Tentokrát ukazuje nové nastavenie svetlometov vozidla s názvom „IQ Light“.

IQ Light, ako voliteľný doplnok pre nový Volkswagen Amarok, integruje aktívne stretávacie a natáčacie svetlá. Okrem svetiel VW odhalil aj siluetu nadchádzajúcej verzie Amaroku 2022. Vyzerá to tak, že nový Amarok sa nebude príliš odchyľovať od svojho predchocdu. Pokiaľ ide o štýl exteriéru, napríklad taká mriežka chladiča bude obsahovať aj naďalej logo VW, aj keď v trochu štíhlejšej podobe. V nákladnom priestore zasa môžeme vidieť aj madlo na držanie.

Väčší a modernejší

Predchádzajúce špionážne snímky odhalili, že nový model dostane súpravu bočných schodíkov spolu s výrazným dvojfarebným zadným nárazníkom a nápisom „Amarok“ na dverách batožinového priestoru. Nový model má zdieľať svoje základy s Fordom Ranger novej generácie. Nová generácia Amaroku je jednou z množstva nových, spoločne vyvinutých úžitkových vozidiel. Ide o súčasť spojenia medzi týmito dvoma značkami, ktoré v najbližších rokoch predstavia pick-upy, dodávky a niektoré osobné autá na báze úžikových vozidiel. Celková silueta modelu Amarok jasne naznačuje, že spoločne s Rangerom zdieľajú rovnakú platformu.

Nová generácia bude väčšia ako predchodca. Celkovo o 100 mm dlhšia s dĺžkou karosérie 5 350 mm. Rázvor však narastie ešte viac, o 175 mm na 3 270 mm. VW hovorí, že to prinesie podstatne viac miesta v kabíne pre cestujúcich. Kratšie previsy zasa spôsobia, že je nová generácia Amaroku v teréne schopnejšia ako predtým. Celková užitočná hmotnosť sa zvýši na 1,2 tony, pričom viac variantov motora a prevodovky bude schopných potiahnuť až 3,5 tony.

Interiér spojí digitál aj analóg

Náčrt interiéru nám umožňuje nahliadnuť do interiéru pick-upu a odhaľuje úplne nový dizajn palubnej dosky. Interiér obsahuje najnovší volant z dielne Volkswagenu a rovnako tak aj jeho najnovší digitálný kokpit. K dispozícii máme aj nový infotainment systém a zdá sa, že značka si na rozdiel od niektorých svojich najnovších modelov pre cestujúcich zachová určité fyzické tlačidlá.

Volkswagen prisľúbil množstvo inovácii a dokonca tvrdí, že tento model prinesie niečo, čo na trhu nemá konkurenciu. Technické detaily pre Amarok stále zahaľuje rúško tajomstva. VW však potvrdil, že pick-up bude poháňaný preplňovaným dieselovým motorom V6. Jeho podvozkový súrodenec, Ford Ranger, je vybavený 3,0-litrovou jednotkou a je takmer isté, že rovnaké hnacie ústrojenstvo nájdeme aj v Amaroku.

10-stupňový automat ale aj klasický dvojliter

Rovnako ako v prípade Fordu, aj motor VW by mal spolupracovať s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a novým stálym systémom pohonu všetkých štyroch kolies. Tento pohon sľubuje, že nový Amarok bude rýchlejší a oveľa schopnejší ako model predchádzajúcej generácie.

Základné verzie modelu Amarok pravdepodobne dostanú pod kapotu preplňované 2,0-litrové dieselové motory od Fordu. Nový Ford Ranger sa už ponúka s aktualizovanými verziami štvorvalcových jednotiek predchádzajúceho modelu. Existuje iba malá šanca, že by Volkswagen prepracoval platformu tak, aby vyhovovala jeho vlastným štvorvalcovým dieselom, pretože náklady by boli príliš vysoké.

Pravdepodobne Volkswagen pôjde v stopách Fordu a uvedie na trh čisto elektrickú vlajkovú loď Amaroku. Lars Menge, šéf marketingu produktov Volkswagen Úžitkové vozidlá, povedal: „Pokiaľ ide o systém pohonu, pre nový Amarok naďalej používame vysoko účinné vznetové motory TDI.

Dočkáme sa aj V6 ?

V budúcnosti bude k dispozícii aj výkonný motor V6 TDI plus ďalšie pohonné jednotky špecifické pre daný trh. Inými slovami, v závislosti od trhu sa Amarok bude pohybovať vpred efektívne a výkonne ako dieselové alebo benzínové vozidlo.” Volkswagen tiež potvrdil niektoré podrobnosti o ďalších výrobných plánoch. Tento model plánujú vyrábať v Južnej Afrike a Argentíne a z týchto dvoch lokalít sa dostane do celého sveta. Naproti tomu predchádzajúci model mal výrobné centrum v Hannoveri, ktoré zásobovalo najmä európsky trh.

Volkswagen a Ford potvrdili plány na spoluprácu na konštrukcii úžitkových vozidiel a pick-upov v lete 2020 ako súčasť rozsiahleho prepojenia medzi automobilovými gigantmi v mnohých aspektoch ich podnikania. „Spoločnosť Volkswagen Commercial Vehicles urobila významný strategický krok nadviazaním spolupráce s Fordom. Nástupca modelu Amarok sa stane jedným z prvých plodov tejto spolupráce,“ povedal vtedy generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess.

Obe značky tiež oznámili investíciu vo výške niekoľkých miliárd eur do začínajúcej spoločnosti Argo AI s technológiou autonómneho pohonu. Od roku 2023 začne Ford vyrábať elektrické vozidlá na platforme MEB skupiny Volkswagen.

Exit mobile version