Kórejská automobilka sa odráža od dna. Pred pár mesiacmi to vyzeralo ešte na bankrot a dnes spoznávame nové SUV, SsangYong Torres. V Európe však bude dostupné len s čisto elektrickým pohonom.
Aj keď nás táto kórejská automobilka posledné roky zásobovala novými modelmi, nevyzeralo to s ňou vôbec ružovo. Od hroziaceho bankrotu ich zachránilo kórejské konzorcium poskladané z výrobcu autobusov Edison Motors a finančných skupín KCGI a Keystone Private Equity. O budúcnosť má tak automobilka postarané a hneď spoznávame aj nový model, SsangYong Torres.
Zdatný v teréne.
Nové SUV od kórejskej automobilky láka na svoje schopnosti v drsných podmienkach mimo asfalt. Podľa toho dostalo aj meno SsangYong Torres odkazuje na horský národný park Torres del Paine v Patagónií, ktorý je preslávený svojim náročným terénom, horskými štítmi, ľadovcami alebo rozbúrenými vodnými tokmi. Presne v tomto znamení sa nesie aj dizajn samotného SUV modelu. Podľa automobilky je SsangYong Torres navrhnutý v štýlom „Powered by Toughness” (poháňaný húževnatosťou).
Ako ušitý pre americký trh.
Do istej miery spoznávame tento dizajn na oficiálnych skiciach zverejnených samotnou automobilkou. Hneď na prvý pohľad vám v predných partiách padnú do oka vertikálne orientované mriežky chladiča, úzke predné svetlomety robustne pôsobiaci predný nárazník. Celá predná časť pôsobí ako akási kombinácia modelov automobilky Jeep a GMC Hummer. Zaujímavo pôsobí taktiež svetelná rampa umiestnená na streche. Pri pohľade z profilu okamžite zaujme naozaj masívny C-stĺpik, ktorý niekomu môže pripomínať ten, ktorý má Land Rover Defender. V zadnej časti veľmi zaujímavý efekt vytvárajú zadné skupinové svetlá. Celkovo karoséria vsádza na hru s ostrejšími líniami a svalnato pôsobiacimi lemami blatníkov.
V Európe len ako elektromobil.
Novinka s dočasným kódovým označením J100 pasažierom ponúkne aj dostatočnú dávku komfortu. Čo sa veľkosti týka Torres zapadne presne medzi modely Korando a Rexton. Pre nás európanov je najpodstatnejšie, že aj keď novinka bude dostupná aj so spaľovacími motormi, na náš kontinent sa dostane len jej elektrická verzia s označením U100. Vďaka tomu si v Európe budeme musieť na nový model počkať o niečo dlhšie, až do konca roku 2023. Na nešťastie nemáme zatiaľ žiadne bližšie informácie o presnej špecifikácií elektrickej novinky, hodil by sa jej však o niečo výkonnejší pohonný systém ako má čisto elektrické Korando.