startstop

Nový Civic sa už začal predávať, jeho cena potvrdzuje všeobecné zdražovanie áut

Honda Civic e:HEV

V poradí 11. generácia Hondy Civic sa už u nás začala predávať. Jej cena je vyššia, vyvažuje to však rozsiahlou základnou výbavou.

Nový Civic, ktorý bude k dispozícii výlučne ako samonabíjateľný hybrid, štartuje s cenou od 29.890 eur.

Tri stupne výbav

Základná výbava Elegance obsahuje 17-palcové zliatinové kolesá, látkové sedadlá, predné a zadné parkovacie senzory a zadnú kameru, sedempalcový multiinformačný displej a infotainment systém s ôsmimi reproduktormi, kompatibilný s Apple CarPlay/Android Auto a navigáciou. Nechýba tiež komplexný systém bezpečnostných technológií a asistentov vodiča Honda SENSING. Jeho súčasťou je asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu či asistentom jazdy v dopravnej zápche.

Výbava Sport za cenu 30.990 eur má navyše sedadlá v kombinácii látky a syntetickej kože, športové pedále, LED hmlovky a lesklé čierne zrkadlá kombinované s čiernymi rámami okien s nízkym leskom, ako aj nápadnými 18-palcovými čiernymi kolesami z ľahkých zliatin.

Najvyššia výbava Advance za 34.490 eur obsahuje rozšírený audio systém BOSE s 12 reproduktormi i panoramatické strešné okno. Ďalej tiež adaptívne diaľkové svetlá, 10,2″ multifunkčný displej, 18-palcové zliatinové kolesá s dvojfarebným čiernym a diamantovým výbrusom, kožené sedadlá a vyhrievaný volant.

Hybridný pohon s novým benzínovým motorom

Na pohon nového Civicu slúži už osvedčená technológia hnacieho ústrojenstva e:HEV, ktorú poznáme z modelov Jazz a HR-V. Jej aplikácia v modeli Civic zahŕňa nasadenie novej 72-článkovej lítium-iónovej batérie a dvoch kompaktných elektromotorov spárovaných s novo vyvinutým 2-litrovým benzínovým motorom s priamym vstrekovaním s Atkinsonovým cyklom. Maximálny výkon tejto sústavy je 135 kW (180 koní) a 315 Nm. Tepelná účinnosť spaľovacieho motora je až 41 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v automobilovom priemysle vôbec.

Hybridný systém plynulo prepína medzi elektrickým režimom, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy. Eco, Normal, Sport a nový režim Individual, ktorý umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja na prístrojovom paneli. Ústredným prvkom systému e:HEV je prevodovka, ktorá bola navrhnutá tak, aby minimalizovala mechanické trenie. Je riadená inteligentnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá optimalizuje vozidlo pre každú jazdnú situáciu. Cieľom úplne nového modelu Civic je dosiahnuť emisie CO2 nižšie ako 110 gramov na km, čo je v testoch WLTP menej ako 5 l/100 km.

Exit mobile version