Prečo sa Porsche rozhodlo presunúť svoju výrobu do fabriky VW ? Dôvod je prostý. Celý presun súvisí s uspokojením vysokého dopytu po modeloch legendárnej nemeckej značky. No a keďže Porsche je neoddeliteľnou súčasťou koncernu VW, tak smerovanie presunu má jasný cieľ – Volkswagen.
Porsche sa kvôli vysokému dopytu po svojich modeloch 718 Boxster a Cayman uchýlilo ku dôležitému kroku. Presúva výrobu z hlavného výrobného závodu v meste Zuffenhausen do fabriky VW v meste Osnabrück. Člen výkonnej rady pre výrobu a logistiku spoločnosti Porsche AG potvrdil, že vďaka skvelému partnerstvu v minulosti sa rozhodli o presun do spomínanej fabriky v meste Osnabrück. V minulosti už Porsche zvolilo rovnaký krok a presunulo výrobu svojich modelov Cayman a Cayenne do rovnakej fabriky.
Dlhoročné skúsenosti
Albrecht Reimold dodal: „Sme radi, že môžeme čerpať z týchto bohatých skúseností a takto realizovať čo najviac snov našich zákazníkov.“ Automobilka tak evidentne zažíva dobré obdobie, keďže výrobný závod v Zuffenhausene nestíha vyrábať vďaka vysokému dopytu. Zároveň to však znamená, že presun výroby modelu Cayman a Boxster nijako neovplyvní počet zamestnancov v domáckom závode Porsche.
V minulom roku dokázalo Porsche dodať svojim zákazníkom viac ako 301 tisíc automobilov, čo znamená medziročný nárast o 11%. Najsilnejším trhom je Čína, ktorej predajné čísla pohltili takmer tretinu celkového vyrobeného množstva automobilov, presnejšie 95 671 vozidiel. Európa si prerozdelila 86 160 vozidiel. Z čoho samotné Nemecko dokázalo predať 28 656 kusov vozidiel Porsche. Slušné, nie ?
Už iba EV
Presun výroby sa stane skutočnosťou v prvej polovici budúceho roka. Vzhľadom k výrobným kapacitám a dodacím lehotám je viac než pravdepodobné, že ak ste jeden z tých šťastlivcov, kto si objedná model Boxster, respektíve Cayman, vaše nové vozidlo zíde z výrobnej linku v meste Osnabrück. Model 718 sa vráti pravdepodobne „domov“ do Zuffenhausenu už ako elektromobil. Rok 2025 totižto prinesie elektrickú variantu modelu 718, ktorá sa tak pridá k modelom Taycan a Macan. Automobilka tak plánuje do roku 2030 dosiahnuť podiel 80% predaných vozidiel čisto na elektrický pohon.