Japonská automobilka Honda oficiálne predstavila svoju novú generáciu populárneho SUV, CR-V. Je modernejšia, priestrannejšia a v Európe ako inak len s hybridným pohonom.
Začnime z ostra. Nová Honda CR-V si vypožičala palubnú dosku od svojho menšieho brata Civic, ktorý prišiel takisto v novej generácií. Stredobodom pozornosti je nový 7“ dotykový displej umiestnený na stred vozidla. 7“ obrazovka sa však týka iba základných modelov. Pokiaľ siahnete po vyššej výbave, tešiť sa môžete na 9“ zábavný infotainment. Japonci ako majstri miesta (aj keď klobúk dole pre Škodou) tvrdia, že v okolí stredovej konzoly CR-V ponúkne najviac úložného priestoru vo svojej triede.
Oproti predchodcovi novinka narástla v dĺžke o 80 mm, na finálnych 4.703 mm. Šírka je na hodnote 1.866 mm a rázvor kolies na úrovni 2.701 mm. Okrem celkovej výšky prichádzajúca novinka narástla vo všetkých smeroch. To určite ponúkne viac komfortu a priestoru pre pasažierov či už na prednej lavici, tak aj na zadnej. CR-V tak už nebude kompaktným veľkým SUV, ale plnohodnotným SUV. Priestor na nový model medzi malou HR-V a veľkým CR-V po novom vyplní ZR-V.
A čo motorizácie? Nová CR-V vsádza na 1,5-litrový turbomotor s výkonom 142 kW / 193 koní a CVT prevodovku. Na náš európsky trh sa však táto motorizácia nedostane. Nakoľko máme veľa reštrikcií a noriem, tak u nás bude k dispozícií iba hybrid e:HEV. Tu Honda vsádza na overený 2,0-litrový motor s pomocou elektromotora. Ten bude primárne poháňať prednú nápravu.
Honda hovorí o evolúcií hybridného systému, ktorý bol predchodcom s prepracovanými konštrukčnými celkami. Rovnakú motorizáciu budeme mať k dispozícií aj v chystanom modely Civic. Výbavy Sport a Sport Touring budú disponovať preplňovaným 2,0 l motorom s Atkinsonovým cyklom. Jeho výkon je na úrovni 204 koní a asistovať mu budú dva elektromotory. Poteší tiež krútiaci moment 335 Nm už od prvej otáčky. Všetky motorizácie sa už tradične spoľahnú na prevodovku CVT prispôsobenú hybridnému pohonu. Klasická prevodovka, teda manuálna pri všetkých hybridoch chýba. Možnosťou voľby bude náhon buď prednej, alebo oboch náprav. O roztáčanie zadnej časti vozidla sa bude po novom starať zvlášť elektromotor. Ten nahrádza klasický princíp pohonu 4×4, kde teda bude absencia kardanu a mezdinápravovej spojky.