Domov SPRÁVY News Nová Honda ZR-V je realitou. U nás ju môžeme čakať v budúcom...

Nová Honda ZR-V je realitou. U nás ju môžeme čakať v budúcom roku

Honda ZR-V. Foto: Honda

Honda ZR-V je realitou. Novinka je primárne určená pre severoamerický trh, kde je ekvivalentom pre našu HR-V, no v budúcom roku by sme ju mali očakávať aj u nás.

Už pri samotnom predstavení novinky ZR-V sa veľvyslancovia japonskej automobilky Honda vyjadrili k tomu, že časom sa novinka dostane aj na ostatné trhy. Globálne označenie ostane nezmenené a teda ZR-V. Na európskom trhu sa zaradí medzi modely HR-V a novo prichádzajúci model CR-V, ktorá pred časom bola predstavená v Amerike.

Pochopiteľne sa ZR-V predstavila najprv na čínskom trhu, neskôr sa ukázala aj vo svojej domovine – Japonsku. Práve táto verzia by mala byť ekvivalentom európskej verzie. To, či to bude aj po dizajnovej stránke rovnaké, nevieme, isto však bude rovnaká pohonná jednotka.

Po dizajnovej stránke sa veľmi približuje svojmu menšiemu príbuznému HR-V. Odlišnosťou však bude maska chladiča, ktorá sa zmenila na vertikálne lamely. Prepracovanejšie sú taktiež aj nárazníky, pričom najviac budia pozornosť koncovky výfukového ústrojenstva.

ssangyong-torres-evx

Interiér ide vo svojom dobre známom štýle, ktorý bol predstavený modernizovaným bestsellerom Civic. Chýbať nesmie digitálny prístrojový štít a infotainment zasadený do palubnej dosky. Honda ZR-V taktiež do vienka dostala nie klasickú páku prevodovky ale tlačidlovú prevodovku. Rovnako tomu je aj pri Honde e:, prípadne ostatných nových modeloch. K dispozícií by malo byť taktiež viacero farebných variant interiérov.

Čo však očakávať pod kapotou? Americká Honda HR-V má pod kapotou 2,0-litrový štvorvalec. Japonská verzia ZR-V však dostala pod kapotou hybridné ústrojenstvo e:HEV, prevzaté z novej Hondy Civic. Logo symbolizujúce hybridný pohon nájdeme aj na zadných kufrových dverách. Okrem hybridu by sa však ZR-V v Japonsku mala predávať aj so štvorvalcovým 1,5-litrovým turbomotorom. Pre obe motorizácie sa taktiež ráta s pohonom všetkých štyroch kolies.

Kompletnú špecifikáciu by sme sa mali dozvedieť v nasledujúcich týždňoch a príjem objednávok Honda na svojom trhu plánuje spustiť začiatkom jesene tohto roku. Naša, európska špecifikácia si však bude musieť ešte rok počkať, no očakávať môžeme určite pohonné ústrojenstvo e:HEV.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJhonda.com
Predchádzajúci článokMINI Cooper SE Concept: s vetrom vo vlasoch už aj na baterky
Nasledujúci článokKonečne lacný elektromobil? Novinka od Hyundaiu by nemala stáť viac než…