Elektromobilita je akoby novou štartovacou čiarou pre značky, ktoré v súčasnosti márne spomínajú na úspechy minulosti. Elektromobilita je pre nich šanca, že tie najkrajšie momenty ešte prídu. Túto možnosť sa snaží využiť aj Cadillac a predstavuje koncept Celestiq.
Cadillac Celestiq je inšpirovaný 120-ročným dedičstvom značky. Dizajnéri čerpali inšpiráciu z modelu Eldorado Brougham z roku 1957, ale aj z klasickej architektúry, ako sú majstrovské diela architekta Eera Saarinena. Pri navrhovaní úplne nového sedanu, ktorý by sa v budúcnosti mal stať vlajkovou loďou značky, sa dizajnéri snažili o spojenie krásy funkcie s krásou formy. Automobil je postavený na podvozkovej platforme s názvom Ultium.
55-palcová obrazovka a strecha lepšia ako v BMW
Okrem jedinečného dizajnu púta automobil pozornosť inteligentnou presklenou strechou s technológiou Suspended Particle Device. Tá ponúka možnosti variabilného osvetlenia, čo umožňuje pasažierom doladiť si zážitok z kabíny pre úplne personalizovaný komfort a viditeľnosť. Na rozdiel od podobného riešenia v takom BMW iX, tu je možné stmaviť strechu nad každým sedadlom zvlášť. Obrovský displej v kabíne s uhlopriečkou až 55 palcov používa technológiu tzv. aktívneho súkromia. Tá spolujazdcovi dovoľuje pozerať napríklad počas jazdy filmy, zatiaľ čo je obraz pred vodičom skrytý.
Konkurent pre Spectre
O pohone sa automobilka zatiaľ nezmienila. Evidentne je zatiaľ stále ešte vo vývoji, cieľom je dosiahnuť dojazd 600 km na jedno nabitie. Špekuluje sa aj o cene, ktorá by mohla dosiahnuť hodnotu až 300-tisíc dolárov. To z neho robí konkurenta pre pripravovaný Rolls-Royce Spectre alebo elektrické Bentley. Ako vlajková loď značky bude musieť v sebe niesť niekoľko inovatívnych prvkov. Pochopiteľne, že svoje najväčšie tromfy si zatiaľ Cadillac necháva pre seba, ale v automobile sa určite objaví asistenčný systém umožňujúci autonómnu jazdu minimálne po diaľnici.
Vyrábať sa bude ručne
Produkčná verzia, ktorá príde do niekoľkých rokov, sa od konceptu nebude príliš odlišovať. Cadillac dokonca potvrdil, že automobil plánuje vyrábať ručne, čo si vyžiada investície vo výške 81 miliónov dolárov. Otázka však znie, či Celestiq vráti Cadillacu zašlú slávu, alebo rýchlo upadne do zabudnutia. No minimálne stávka na luxusnú limuzínu je v čase rastúceho záujmu o SUV a crossovery veľmi odvážna.