startstop

Civic Type R: vieme čo sa ukrýva pod kapotou

Japonskí zákazníci už majú možnosť objednávať novú Hondu Civic Type R. Predajcovia im tak posielajú typické brožúrky, v ktorých sa okrem všetkých ostatných informácií dá nájsť aj výkon motora. Ten pritom Honda pri oficiálnom predstavení tohto športového auta prekvapujúco nezverejnila.

Výkon predchádzajúcej generácie Civicu Type R bol 235 kW (320 koní) a 400 Nm. Nová generácia použije rovnakú pohonnú jednotku, avšak s niekoľkými vylepšeniami, ktoré sa postarajú o nepatrný, ale rozhodne nie bezvýznamný nárast výkonu. Civic Type R japonskej špecifikácie bude mať podľa brožúrky výkon 243 kW (330 koní) a 420 Nm. Európska verzia na tom bude pravdepodobne rovnako.

Akými zmenami prešiel motor?

Preplňovaný benzínový štvorvalec je evolúciou z predchádzajúceho Civicu Type R. Motor s typovým označením 17YM má prepracované turbodúchadlo s kompaktným krytom na zlepšenie celkovej účinnosti motora. Jeho turbína má optimalizovaný počet lopatiek aj tvar, čo pomohlo zvýšiť výkon a zlepšilo prúdenie vzduchu cez turbo. 6-stupňová manuálna prevodovka s vysokou pevnosťou dostala páku s vysokou tuhosťou a optimalizovanú kulisu radenia na ešte presnejšie radenie. Nový dizajn trojitého výfuku dostal lepšiu moduláciu zvuku, takže pod plynom by mal byť zvuk ešte zvučnejší a sýtejší.

Vodič môže prepínať medzi predvolenými nastaveniami výkonu, pričom si môže vybrať z niekoľkých režimov motora, riadenia, odpruženia a zvuku motora. Okrem režimov Comfort, Sport a +R pribudol nový režim „Individual“, ktorý umožňuje individuálne prispôsobenie zážitku z jazdy.

Prepracovanejšia telemetria

Výkonný dátový záznamník Honda LogR sa vracia v značne aktualizovanom formáte. Kombinuje teraz údaje o výkone zhromaždené senzormi v aute s aplikáciou pre smartfóny, takže pomáha vodičom monitorovať a zaznamenávať rôzne metriky v reálnom čase. Medzi kľúčové funkcie patria stopky na zaznamenávanie časov na okruhu, kruhový 3D pohyb trenia pneumatík, ktorý zobrazuje maximálnu silu pneumatiky, ktorú môže vozidlo dosiahnuť, inovatívnu funkciu hodnotenia jazdy, ktorá pomáha vodičom zlepšovať svoje zručnosti na trati a podporovať bezpečné, presné a čoraz rýchlejšie kolá na trati.

Čo hovoria prvé dojmy z jazdy?

Britský redaktor Auto Expressu Alastair Crooks už mal možnosť previesť sa v novom Type R, aj keď len na sedadle spolujazdca. Race taxi mu na okruhu Tazio Nuvolari neďaleko Milána robil Nestor Girolami, jeden z pilotov Hondy v šampionáte WTCR. Crooksa po sadnutí do auta prekvapilo, ako dospelejšie vyzerá a pôsobí.

Volant je obšitý semišom, vetracie otvory sú zarovnané na vodorovnom páse cez prístrojovú dosku a dotykové body, ako sú kľučky dverí a radiaca páka, zanechávajú podľa neho až prémiový dojem. Typické červené sedadlá sú zatiaľ najlepšie, aké sa kedy objavili v Type R. Riadenie je lepšie, má veľa spätnej väzby a je rýchle, tlmočí mu naopak svoje dojmy Girolami, ktorý mal iba záujem si vyskúšať horúcu novinku. Crooks je tiež uchvátený zo silnej brzdnej sily.

Nová Honda Civic Type R sa začne predávať začiatkom budúceho roka.

 

Exit mobile version