V marci 2021 Volkswagen dychtivo oznámil, že modely Golf, T-Roc, Tiguan a Passat dostanú všetky modely novej generácie. Toto vyhlásenie mohlo byť trochu predčasné v prípade dvojice modelu Golf. Novovymenovaný generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen zostáva opatrný, minimálne pokiaľ ide o budúcnosť Golfu. V rozhovore pre nemecký denník Welt Thomas Schäfer povedal, že rozhodnutie o vývoji modelu deviatej generácie ešte nebolo prijaté.
Bývalý šéf Škody prevzal opraty značky Volkswagen 1. apríla tohto roku. Aktuálne spochybňuje budúcnosť modelu Golf pre rastúce náklady s vývojom áut vybavených spaľovacími motormi. Očakáva sa, že predpisy Euro 7 prídu v najbližších rokoch a podľa Schäfera zvýšia ceny auta poháňaného motorom ICE o 3 000 až 5 000 EUR. Pokračoval, že koniec lacnejších automobilov v Európe sa blíži, pretože zosúladenie spaľovacích motorov s prísnejšou legislatívou týkajúcou sa emisií zvýši náklady na vývoj.
Príde facelift a možno koniec ?
Legendárny model Volkswagen Golf aktuálnej ôsmej generácie sa dočká faceliftu v polovici svojho životného cyklu, damoklov meč však stále visí nad deviatou generáciou. Schäfer poukázal na to, že skonštruovanie nového auta so spaľovacím motorom, ktoré pravdepodobne nebude mať tradičný životný cyklus 7-8 rokov, nemusí stáť za to. Dodal, že vývoj vozidiel spĺňajúcich normu Euro 7 sa stal „extrémne drahý“.
Ak čítame medzi riadkami, vyjadrenie o tom, že sa Golf 9 nebude predávať celých sedem až osem rokov, súvisí so zákazom predaja nových áut vybavených benzínovými alebo naftovými motormi. Tento zákon začne platiť v Európskej únii od roku 2035. Aktuálny model existuje od roku 2019 a pravdepodobne dostane facelift v rokoch 2023/2024, ktorý sa ocitne v predaji ďalšie tri až štyri roky.
Rozhodnutie padne čoskoro
Potenciálny Golf v deviatej generácii by prišiel približne v roku 2027. To znamená, že ak pride ďalšia generácia, pôjde pravdepodobne o poslednú so spaľovacím motorom. Skorší prechod niektorých trhov v Európe by v tejto téme mohol veľa napovedať. Ak by došlo k poklesu záujmu o spaľovací motor v modeli Golf, logicky by sa jeho vývoj ešte viac predražil.
Thomas Schäfer povedal, že konečné rozhodnutie o tom, či pride Golf na trh aj v deviate generácii padne v najbližších 12 mesiacoch. Povedal, že pri malých autách je zložité kompenzovať vyššie náklady na vývoj, ktoré prichádzajú s normou Euro 7. Môžeme si odvodiť, že budúcnosť nevyzerá skvele ani pre model Polo so spaľovákom. V skutočnosti Audi už povedalo, že sa po tejto generácii rozlúči s mechanicky príbuzným A1. Ak sa tak stane a Golf skončí, automobilový svet príde o jednu z legiend zo segmentu kompaktných vozidiel.