Malý crossover, ktorý sa stal nástupcom Punta dostáva ostrejšiu verziu od Abarthu. U nás ho však budeme hľadať márne.
Je to naozaj škoda, že Fiat Pulse Abarth bude dostupný iba pre juhoamerický trh, presnejšie pre Brazíliu, lebo určite by si svojich fanúšikov našiel aj na našom, európskom trhu. Samotný Pulse bol predstavený v marci tohto roku a takmer po pol roku od predstavenia spoznávame jeho výkonnejšiu verziu so škorpiónom na hrudi.
Fiat Pulse je doménou juhoamerického trhu, takže niet sa čomu diviť, že výrobná továreň sa nachádza priamo v Brazílií. Pulse je kompaktný crossover o čom hovoria aj jeho rozmery. Dlhý je 4.099 milimetrov, široký 1.774 milimetrov a vysoký 1.579 milimetrov. Celkový rázvor kolies je 2.532 milimetrov.
Abarth sa však s modelom Pulse trošku viac pohral a okrem výkonnejšieho motora ponúka športovejší a agresívnejší vzhľad s unikátnou mriežkou chladiča a prepracovanejším predným nárazníkom. Na prvý pohľad z boku vozidla zaujmú červené kryty zrkadiel. Tie sú k dispozícii aj v našej európskej špecifikácii Fiatu 500 Abarth, prípadne si takéto kryty viete zohnať aj ako aftermarketový doplnok. Šedé prevedenie s červenými akcentami pre mňa osobne skôr evokujú už zaniknutý kabriolet Abarth 124 Spider. Bolo to naozaj chutné, šikovné a zábavné auto na šoférovanie. Okrem červených akcentov pri Pulsve nájdeme aj 17“ kolesá s pneumatikami s rozmerom 215/50.
Zadnej časti dominuje nápis spoločnosti s jemným a decentným difúzorom a dvojicou chrómových koncoviek výfukov. Očakávať môžeme aj trošku tuhší podvozok a lepšie brzdy, nakoľko je predsa len Abarth športovejšou automobilkou, aj keď Brazílčania tvrdia, že vzadu sa budú nachádzať bubnové brzdy.
Nakoniec poďme pod kapotu. Tu bude driemať 1,3-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 136 kW / 186 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Fiat tvrdí, že stovku dá tento crossover pod 8 sekúnd a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 210 km/h. S akými prevodovkami bude Abarth Pusle dodávaný zatiaľ nevieme, no zrejme sa bude jednať o vozidlo s čisto predným pohonom.