Domov SPRÁVY News 12-valec a žiadna strecha. Aston Martin DBR22 je oslavou 10. výročia divízie...

12-valec a žiadna strecha. Aston Martin DBR22 je oslavou 10. výročia divízie Q

Aston Martin DBR22

Britská automobilka Aston Martin odhalila veľkolepý koncept DBR22. Dvojmiestny automobil s otvoreným kokpitom je oslavou 10. výročia zákazkovej divízie Q špecializujúcej sa na stavbu exkluzívnych automobilov pre tých najnáročnejších zákazníkov.

V minulosti divízia Q by Aston Martin stála za projektami, akými boli napríklad Aston Martin Victor, Vulcan či Vantage V600.

Aston Martin V12 Vantage V600
Aston Martin Vulcan

Spojením klasického umenia výroby karosérií s pokročilými materiálmi a špičkovými výrobnými technológiami je DBR22 dokonalou zmesou čistoty dizajnu, inžinierskej precíznosti, vzrušujúceho výkonu a skutočnej vášne. S klasickými proporciami, svalnatými krivkami a otvoreným kokpitom najnovší koncept odkazuje na vozidlá, akými boli v minulosti modely DBR1 alebo DB3S.

Inšpirácia v histórii

Aston Martin DB3S totiž predstavuje dôležitú súčasť histórie motoršportu značky Aston Martin. Zliatinová karoséria DB3S navrhnutá Frankym Feeleym, predstavená v roku 1953, sa stala známou pre svoju aerodynamickú účinnosť. Model DBR1 zase posunul dizajnový jazyk o stupeň ďalej a stal sa jedným z najdôležitejších a najvplyvnejších vozidiel Aston Martin všetkých čias.

Karoséria DBR22 je vytvorená z minimálneho počtu panelov, aby bol zachovaný typický svalnatý vzhľad. Zvlášť pozoruhodným prvkom je úplne nová predná maska ​​chladiča, ktorá obsahuje unikátny dizajn uhlíkových vlákien namiesto zvyčajných žíl, ktoré sa vyskytujú na sériovo vyrábaných vozidlách Aston Martin. Tento dizajn čerpá inšpiráciu priamo z DBR1 a DB3S.

12-valec a žiadna strecha

Kapota je osadená dramatickým prieduchom v tvare podkovy. Spätné zrkadlá sú namontované v hornej časti dverí na štíhlych ramenách z uhlíkových vlákien. 21-palcové zliatinové kolesá so 14-lúčovým dizajnom vytvoreným špeciálne pre DBR22 sú vybavené stredovým zámkom odvodeným z motoristického športu.

Kokpit DBR22 pokračuje vo fúzii klasických a moderných prístupov s mnohými jedinečnými komponentmi a rozsiahlym využitím kože a obnažených uhlíkových vlákien. Hoci sa DBR22 inšpiruje súťažnými autami Aston Martin, vo vnútri to nevyzerá až tak pretekársky sparťansky.

Pod kapotou sa nachádza dvakrát preplňovaný 5,2-litrový 12-valec s výkonom 715 koní a 753 Nm. Silu motora prenáša na kolesá 8-stupňová automatická prevodovka. Koncept DBR22 nie je len dizajnovou hračkou, ale plne pojazdným konceptom. Z 0 na 96 km/h vystrelí za 3,4 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 319 km/h.

Zmysel používania 3D tlačiarne v automobilovom priemysle

DBR22 je prvým vozidlom značky Aston Martin, ktorého zadný pomocný rám bol vytlačený na 3D tlačiarni. Tento komponent bol vyrobený z viacerých 3D tlačených dielov vytlačených z hliníka, ktoré sa potom spojili do konečného pomocného rámu. Výhodami sú úspora hmotnosti bez zníženia tuhosti. Takouto technikou je možné vyrábať špeciálne dielce pre modely s veľmi nízkou limitáciou bez neprimeraného zvyšovania výrobných nákladov.

Aston Martin DBR22

Koncept DBR22 bude vystavený aj na Pebble Beach Concours D’ Elegance od piatku 19. do nedele 21. augusta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 k 6MT, stojí za to?
Nasledujúci článokAristokracia v priamom prenose: Rolls-Royce Cullinan od Carlex Design

1 COMMENT

Comments are closed.