startstop

12-valec a žiadna strecha. Aston Martin DBR22 je oslavou 10. výročia divízie Q

Britská automobilka Aston Martin odhalila veľkolepý koncept DBR22. Dvojmiestny automobil s otvoreným kokpitom je oslavou 10. výročia zákazkovej divízie Q špecializujúcej sa na stavbu exkluzívnych automobilov pre tých najnáročnejších zákazníkov.

V minulosti divízia Q by Aston Martin stála za projektami, akými boli napríklad Aston Martin Victor, Vulcan či Vantage V600.

Aston Martin V12 Vantage V600
Aston Martin Vulcan

Spojením klasického umenia výroby karosérií s pokročilými materiálmi a špičkovými výrobnými technológiami je DBR22 dokonalou zmesou čistoty dizajnu, inžinierskej precíznosti, vzrušujúceho výkonu a skutočnej vášne. S klasickými proporciami, svalnatými krivkami a otvoreným kokpitom najnovší koncept odkazuje na vozidlá, akými boli v minulosti modely DBR1 alebo DB3S.

Inšpirácia v histórii

Aston Martin DB3S totiž predstavuje dôležitú súčasť histórie motoršportu značky Aston Martin. Zliatinová karoséria DB3S navrhnutá Frankym Feeleym, predstavená v roku 1953, sa stala známou pre svoju aerodynamickú účinnosť. Model DBR1 zase posunul dizajnový jazyk o stupeň ďalej a stal sa jedným z najdôležitejších a najvplyvnejších vozidiel Aston Martin všetkých čias.

Karoséria DBR22 je vytvorená z minimálneho počtu panelov, aby bol zachovaný typický svalnatý vzhľad. Zvlášť pozoruhodným prvkom je úplne nová predná maska ​​chladiča, ktorá obsahuje unikátny dizajn uhlíkových vlákien namiesto zvyčajných žíl, ktoré sa vyskytujú na sériovo vyrábaných vozidlách Aston Martin. Tento dizajn čerpá inšpiráciu priamo z DBR1 a DB3S.

12-valec a žiadna strecha

Kapota je osadená dramatickým prieduchom v tvare podkovy. Spätné zrkadlá sú namontované v hornej časti dverí na štíhlych ramenách z uhlíkových vlákien. 21-palcové zliatinové kolesá so 14-lúčovým dizajnom vytvoreným špeciálne pre DBR22 sú vybavené stredovým zámkom odvodeným z motoristického športu.

Kokpit DBR22 pokračuje vo fúzii klasických a moderných prístupov s mnohými jedinečnými komponentmi a rozsiahlym využitím kože a obnažených uhlíkových vlákien. Hoci sa DBR22 inšpiruje súťažnými autami Aston Martin, vo vnútri to nevyzerá až tak pretekársky sparťansky.

Pod kapotou sa nachádza dvakrát preplňovaný 5,2-litrový 12-valec s výkonom 715 koní a 753 Nm. Silu motora prenáša na kolesá 8-stupňová automatická prevodovka. Koncept DBR22 nie je len dizajnovou hračkou, ale plne pojazdným konceptom. Z 0 na 96 km/h vystrelí za 3,4 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 319 km/h.

Zmysel používania 3D tlačiarne v automobilovom priemysle

DBR22 je prvým vozidlom značky Aston Martin, ktorého zadný pomocný rám bol vytlačený na 3D tlačiarni. Tento komponent bol vyrobený z viacerých 3D tlačených dielov vytlačených z hliníka, ktoré sa potom spojili do konečného pomocného rámu. Výhodami sú úspora hmotnosti bez zníženia tuhosti. Takouto technikou je možné vyrábať špeciálne dielce pre modely s veľmi nízkou limitáciou bez neprimeraného zvyšovania výrobných nákladov.

Koncept DBR22 bude vystavený aj na Pebble Beach Concours D’ Elegance od piatku 19. do nedele 21. augusta.

Exit mobile version