Domov SPRÁVY News Bugatti Mistral: rozlúčka s ikonickým motorom W16

Bugatti Mistral: rozlúčka s ikonickým motorom W16

Bugatti predstavilo exkluzívny roadster s brutálnym výkonom a ešte brutálnejšou cenou. Privítajte Bugatti Mistral. Posledný mohykán s ikonickým motorom W16, ktorý roadsteru dodáva brutálny výkon 1600 koní.

Automobilku Bugatti netreba nikomu predstavovať. Pôvodom francúzska automobilka patriaca pod VW Group len nedávno ( November 2021) uzavrela spoluprácu s malou, chorvátskou automobilkou Rimac, ktorá vyrába výhradne elektrické superšporty. S touto spoluprácou nám bolo všetkým hneď jasné, že automobilka čochvíľa upustí od svojho ikonického motora W16 a vydá sa cestou elektrifikácie. Tento moment práve nastal a automobilka sa lúči s týmto motorom modelom Bugatti Mistral.

Bugatti Mistral
Posledný model musí byť roadster.

Toto prehlásil CEO automobilky, Mate Rimac. Koniec koncov, viac než 40% všetkých vyrobených vozidiel Bugatti je bez strechy. Novinka dostala názov po severozápadným vetrom, známym predovšetkým vo Francúzsku je pritom úplne prvým modelom bez strechy od čias Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, ktorý sa ešte v roku 2013 stal najrýchlejším automobilom bez strechy na našej planéte. S rovnakým cieľom prichádza na tento svet aj novinka Bugatti Mistral, ktorá má všetky predpoklady na to, aby túto náročnú úlohu splnila.

Bugatti Mistral
Výborný základ.

O pohon tohto brutálneho roadsteru sa stará už veľmi dobre známy, osem litrový motor W16, ktorý je dopovaný až štvoricou turbodúchadiel. Táto verzia motora, ktorá ponúka výkon neuveriteľných 1 176 kW (1600 koní), sa po prvý krát objavila v modeli Bugatti Chiron Super Sport 300+. Oproti už spomínanému, staršiemu Veyronu bez strechy, ktorý sa zvládol rozbehnúť na rýchlosť atakujúcu takmer 410 km/h, to spomínaný Chiron Super Sport 300+, ešte v roku 2019, zvládol dotiahnuť až na hodnotu neuveriteľných 490,484 km/h. Podľa tohto môžeme predpokladať, že nové Bugatti Mistral rekord svojho predchodcu bez strechy zvládne prekonať ľavou zadnou.

Bugatti Mistral
Jedinečný dizajn a konštrukcia.

Samotná automobilka zdôrazňuje, že sa v tomto prípade nejedná len o jednuchú úpravu monokoku Bugatti. Pri navrhovaní sa dizajnéri údajne inšpirovali históriou, napríklad modelom Type 57 Roadster Grand Raid, ešte z roku 1934. Odkaz na tento kus histórie odkazuje dokonca aj farebná kombinácia použitá na novom modeli Mistral. Na aute už na prvý pohľad zaujmú predné svetlomety, ktoré tvoria unikátny svetelný podpis so štyrmi horizontálnymi linkami. Pod nimi sa rozprestierajú obrovské nasávacie otvory a chýbať nesmie ani typická podkova s logom značky, aj keď mierne upravená. Celá zadná časť sa nesie v znamení písmena X, tak ako tomu bolo aj pri modeli Bugatti Bolide. Podľa automobilky je tento dizajn predovšetkým funkčný a vzhľad je až na druhom mieste. Napríklad predné svetlá pomáhajú aerodynamike a špecifická podkova zase chladeniu motora.

Bugatti Mistral
Známy interiér.

Interiér tohto modelu vychádza z nie o mnoho menej exkluzívneho modelu Chiron. Pasažierom ponúka tak predovšetkým komfort a navodí luxusnú atmosféru. Veľmi zaujímavým detailom v interiéry je jantárová soška tancujúceho slona Rembrandta Bugattiho, zakomponovaného do voliča automatickej prevodovky. Toto je ďalší odkaz na historické modely značky, nakoľko rovnaký detail poznáme z kapoty modelu Type 41 Royale. Bugatti plánuje zachovať veľmi limitovaný počet vyrobených kusov tohto brutálneho roadsteru. Vyrobených bude len 99 kusov a ako výkon, tak aj cenovka je ako z inej planéty. Počiatočná cena je 5 miliónov eur, a to ešte aj bez DPH.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJnewsroom.bugatti.com
Predchádzajúci článokKaždé druhé predané auto v Európe je SUV. Pohon 4×4 má však iba zlomok z nich
Nasledujúci článokMercedes A 190 Twin: najvtipnejší služobák mal dva motory

1 COMMENT

Comments are closed.