Domov SPRÁVY News TEST Renault Megane E-TECH – nečakané auto s nečakaným výsledkom

TEST Renault Megane E-TECH – nečakané auto s nečakaným výsledkom

To, že Renault ako prvá značka nahradí svoj najdôležitejší model elektromobilom, nečakal nikto. A už vôbec nie, že sa ho dočkáme už v roku 2022. Nová generácia modelu Renault Megane je totiž výlučne elektrická a automobilka tvrdí, že ten spaľovací už do tohto modelu nedorazí.

Klasický Megane štvrtej generácie je tu s nami už od roku 2016, len nedávno prešiel faceliftom a predáva sa ako hybrid aj plug-in hybrid. Podľa všetkého je jeho osud už spečatený, aj keď ho automobilka stále vyrába a predáva, otázne je dokedy. Megane E-Tech tak môžeme označiť ako Megane piatej generácie.

Viac priestoru pri kompaktnejších rozmeroch. Skutočne?

Jeho tvary evokujú skôr crossover so zachovanými proporciami hatchbacku, tak ako káže súčasný trend. Z hľadiska rozmerov je nový Megane v porovnaní s predchodcom viac menej rovnaký. Jediným zásadným rozdielom je práve dĺžka, ktorá je v prípade nového modelu o neuveriteľných 16 centimetrov kratšia. Rázvor je však väčší v prospech elektrickej verzie. Nová platforma umožnila konštruktérom využiť vnútorný priestor a skrátiť previsy.

V praxi tak Megane ponúka bohatý priestor pre všetkých pasažierov, avšak pri nastupovaní na zadné sedadlá si budete musieť vystačiť s menším otvorom. Elektrický Megane bol zároveň jediným autom, z ktorého som pri vyberaní detskej sedačky pravidelne zavadil o strechu.

Zadné dvere a celkovo manipulačný priestor sú jednoducho na hranici použiteľnosti. Menej praktický je aj batožinový priestor, ktorý je síce o 5 papierových litrov väčší, no je užší, kratší a hlbší. Opäť som mal problém s umiestnením kočíka. Megane E-Tech tak v mojich očiach stráca prívlastok rodinného auta.

Luxusný interiér

To, na čom si nový Megane zakladá je dôraz na výber materiálov a celkový dojem z auta. Interiér môžeme pokojne označiť slovom luxusný, drevená dyha, sklo, hliník, kožené čalúnenie. Predovšetkým naša konfigurácia pôsobí skutočne skvostným dojmom. Mäkčené čalúnenie nájdeme dokonca aj na palubnej doske či vo výplniach dverí. Vzhľadom k cene by sme však nič iné ani neočakávali.

Samostatnou kapitolou sú technológie na palube. Digitálny prístrojový štít spolu s displejom infotainmentu, zahalený pod jediný kus skla, pôsobí majestátne. Dokonca aj po grafickej stránke musíme uznať, že toto rozhranie patrí medzi tie najlepšie na trhu. Renault naštartoval spoluprácu spoločne s Google a podobne ako Volvo sa vydal cestou tretieho tisícročia.

Konektivita občas zlyhá

Bohužiaľ, počas nášho testu sa nám systém s mobilným telefónom niekoľkokrát odpojil a zamrzol. Výsledkom bola nemožnosť ovládať rádio či hudbu, dokonca ani hlasitosť. Po asi 20 minútach systém zopakoval všetky pokyny, ktoré sme počas jeho nefunkčnosti postláčali. Predstavte si to asi tak, že cestujete v úplnom tichu, dieťa vám zaspí a zrazu sa spustí playlist na tú najvyššiu možnú hlasitosť, vzápätí sa preladí rádio a vy rýchlo hľadáte ako to všetko vypnúť, no už je neskoro, vaše dieťa sa zobudilo. Hold, ešte to chvíľu potrvá, kým budú systémy v aute fungovať ako švajčiarske hodinky.

Pozícia za volantom

Vďaka jednej z najtenších batérií na svete, s výškou profilu 11 centimetrov, som si v Megane bez problémov našiel ideálny posed. Scenár z iných elektromobilov sa teda neopakoval, aj keď je pravda, že v bežnom Megane si dokážem sadnúť nižšie. Podobne dobre zvládnuté sú aj jazdné vlastnosti. Obzvlášť ak si uvedomíme, že testovaný kúsok obúval masívne 20-palcové disky kolies. Veľké disky sa stávajú súčasťou moderných áut a má to jeden perfektný dôvod, ktorým je vyššia efektivita a teda nižšia spotreba.

Dojazd a spotreba

Nami testovaná verzia disponovala väčšou, 60 kWh kapacitou akumulátora a verte či neverte, toto auto skutočne prejde aj viac ako 400 kilometrov. Samozrejme to závisí od podmienok a jazdného štýlu. Nám počasie prialo a teplota sa pohybovala v rozpätí 20-25 C, vďaka čomu sme na okreskách dosiahli spotrebu 15,3 kWh/100 km. Podobné hodnoty sme namerali aj v meste, pričom sa dá jazdiť aj pod 15 kWh. Príjemným prekvapením bola aj diaľnica, keďže sme dosiahli spotrebu 23 kWh/100 km pri bežnom diaľničnom tempe 130+.

Cena je niekde úplne inde

Nový elektrický Megane je rozhodne veľkým pozitívnym prekvapením po stránke dizajnu, spracovania, ale aj technológií. Bohužiaľ, jeho cena nemá nič spoločné s predchodcom a väčšina súčasných majiteľov si ho jednoducho nebude môcť dovoliť.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora využiteľná 60 kWh
Max. výkon 160 kW/220 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Dojazd 450 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 200 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 768 mm
Výška 1 505 mm
Rázvor náprav 2 685 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 711 kg
Objem batožinového priestoru 389 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,5 s
Rozmer pneumatík 215/45 R20
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 15,6 kWh/100 km
Diaľnica: 23,0 kWh /100 km
Okresky: 15,3 kWh/100 km
Dojazd 380 km
Maximálny nabíjací výkon 130 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 90 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 37 100
Základná cena testovanej verzie 48 850

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFord E-Transit Custom – podrobné info o novej generácii najpredávanejšej dodávky v Európe
Nasledujúci článokTEST Jazdenky: Škoda Octavia III po viac ako 150 000 kilometroch