startstop

S pneumatikami AirStop pokračujete ďalej v jazde aj v prípade defektu. Koncern VW využíva na to jedinečnú technológiu. Ako to funguje?

Pomaly opäť prichádza čas prezúvania pneumatík a máme pre vás tip, ako sa nestresovať z nepríjemnej situácie, ktorú na vlastnej koži už zažil nejeden motorista.

Defekt. Drobnosť, ktorá môže spôsobiť veľké problémy. Ponáhľate sa na stretnutie, na kultúrnu udalosť alebo veziete deti na vianočnú besiedku. Kvôli defektu je váš program v ohrození. Miesto toho musíte začať riešiť výmenu kolesa, prípadne čakať na odťahovú službu. Pri väčšom poškodení nasleduje kúpa nových pneumatík. Zatiaľ treba riešiť náhradnú mobilitu. Množstvo problémov kvôli drobnej udalosti, ktorej sa niekedy nedá vyhnúť. Teraz si predstavte, že defekt by vám nespôsobil žiadnu z týchto komplikácií. Dá sa to? Vďaka moderným technológiám áno.

Buďte pánom svojho času. Aj v prípade defektu

Poškodenie pneumatík predstavuje takmer 25 % všetkých problémov s vozidlom. 80 % poškodení pneumatiky spôsobuje drobné prepichnutie behúňa. Pneumatika stratí tlak a ľudovo napísané “vyfučí”. Jazda s poškodenou pneumatikou sa neodporúča. Aj pri pomalej jazde sa pneumatika môže poškodiť ešte viac, hrozí aj riziko poškodenia disku kolesa, čo je niekoľkonásobne drahšia záležitosť. Existuje však technológia, ktorá si s defektom sama poradí a dovolí vám bez akýchkoľvek kompromisov pokračovať ďalej v jazde do cieľa. Keď si vybavíte všetko, čo potrebujete, zastavíte sa v pneuservise, aby vám skontrolovali rozsah poškodenia a odporučili, či na pneumatike môžete ďalej jazdiť alebo ju bude potrebné vymeniť.

Ako to funguje?

Pneumatiky s technológiou AirStop majú vo vnútri špeciálnu samozaceľujúcu viskóznu hmotu, ktorá ju chráni pred stratou tlaku. Umožňuje pokračovať v jazde aj s defektom v behúni do priemeru 5 mm, čo je typické napríklad pri prepichnutí klincom. Platí to dokonca aj pri viacnásobných prepichnutiach. Toto riešenie pritom neovplyvňuje kvalitu jazdných vlastností, valivý odpor ani ich životnosť. Takéto pneumatiky sa dajú montovať na všetky štandardné disky a nevyžadujú žiadne ďalšie príslušenstvo. Odporúčaním je však používať ich len na vozidlách vybavených systémom monitorovania tlaku v pneumatikách.

 

Množstvo výhod

Okrem zrejmých výhod, akými sú napríklad vyššia bezpečnosť, pretože aj po prepichnutí v oblasti behúňa nedochádza k strate tlaku a jazdné vlastnosti vozidla zostávajú stabilné, či úspora času, keďže sa okamžite nemusíte zdržovať výmenou poškodenej pneumatiky, môžeme hovoriť aj o úspore hmotnosti a zväčšení batožinového priestoru. Nie je totiž potrebné so sebou voziť rezervné koleso a tento priestor pod podlahou kufra sa dá využiť na odloženie ďalších vecí. Obzvlášť pri vozidlách, ktoré nie sú vybavené rezervným kolesom (a tých je v súčasnosti čoraz viac), príde pomoc s bezproblémovým dojazdom naozaj vhod.

Nezabudnite na servis

Technológia AirStop však nie je permanentnou metódou opravy. Pre zaistenie maximálnej bezpečnosti vždy následne zájdite do autorizovaného servisu, aby vám poškodenú pneumatiku skontrolovali a rozhodli, či je možné pneumatiku štandardne opraviť alebo je nutné ju vymeniť.

V koncerne VW ide o štandard

Takýmito pneumatikami sú štandardne vybavené viaceré modely značiek Volkswagen, Audi a SEAT. Či je aj vaše auto vybavené týmito pneumatikami, si môžete skontrolovať v návode na obsluhu vozidla alebo sa jednoducho pozrieť na samotné pneumatiky. V závislosti od výrobcu je na nich vylisované logo ContiSeal (Continental), Seal Inside (Pirelli), Selfseal (Michelin) alebo Sealguard (Hankook).

Používanie pneumatík AirStop pre vás v prípade defektu znamená výrazne menej problémov než používanie bežných pneumatík. Rozdiel v cene oproti bežným pneumatikám je približne 10 – 30 %, čo za ušetrené nervy a finančné náklady spojené s riešením tradičného defektu určite stojí.

Viac informácií o tejto technológií získate v autorizovanom servise značiek VW, Audi a SEAT, kde nájdete aj aktuálnu ponuku kompletných zimných kolies na zimnú sezónu 2022/2023.

Exit mobile version