startstop

Svet sa definitívne zmenil. Ferrari predstavuje SUV s názvom Purosangue

Fámy okolo SUV modelu so vzpínajúcim sa koňom v znaku sa šuškajú už veľmi dlho. Teraz Ferrari Purosangue spoznávame oficiálne. Pod kapotou sa skrýva atmosférický motor V12 a samovražedné dvere po vzore Rolls-Royce.

Naozaj sme sa dočkali prvého SUV Ferrari. Aj keď samotná automobilka sa tomuto označeniu bráni ako čert krížu. Podľa jej slov nové Ferrari Purosangue stvárňuje prvý model značky so štyrmi dverami a štyrmi sedadlami. Akoby sa v Maranelle doslova hanbili označiť svoj model za SUV.

Pár čísiel na začiatok

Čo sa týka rozmerov, Ferrari Purosangue nie je žiadny drobec. Na dĺžku meria takmer päť metrov (4973 mm) a široké je 2028 milimetrov. Jediný rozmer, ktorý hrá Ferrari do kariet proti označeniu SUV, je samotná výška. Nový model je totiž vysoký len 1589 mm. Na porovnanie, Formentor je vysoký 1528 mm a taká Kona N 1565 mm. Urus je vyšší, meria 1638 mm. Rázvor kolies Ferrari Purosangue jemne presahuje hranicu troch metrov a suchá hmotnosť vozidla je 2033 kilogramov. Či už Ferrari chce alebo nie, Purosangue bude väčšina ľudí označovať ako SUV, a pri autách tejto kategórie zohráva svoju rolu aj veľkosť batožinového priestoru. V tomto prípade pojme batožinu o objeme 473 litrov. Nie je to síce také množstvo, ako napríklad pri Lamborghini Urus, ale na menší výlet to stačiť bude.

Atletický dizajn

Samotné Ferrari definovalo dizajn svojho nového modelu ako uhladený a atletický. Zároveň je však z pohľadu aerodynamiky funkčný. Vďaka nej napríklad nové Ferrari Purosangue nepotrebuje zadný stierač a novinka dokáže zadné sklo udržať suché len vďaka prúdeniu vzduchu. Čo sa týka interiéru, tak prístrojová doska je do značnej miery inšpirovaný modelom SF90 Stradale. Symetricky je rozdelená na dve časti, pričom sa na nej nachádza minimum fyzických tlačidiel. Zaujme dvojica displejov, z ktorých jeden slúži ako prístrojový panel a druhý má pred sebou spolujazdec. Samozrejmosťou sú luxusné a hodnotné materiály, Ferrari však dáva do pozornosti aj ich udržateľnosť a možnú recykláciu. Novinka navyše využíva novo navrhnutý skelet karosérie, ktorý je enormne tuhý. Konštrukcia využíva rôzne zliatiny hliníku, z ktorého sú vyrobené aj niektoré časti karosérie.

Plnokrvník

Samotný názov znamená v preklade plnokrvník. Podľa toho dostal nový SUV model aj motor. Pod kapotou tróni veľmi dobre známy atmosférický motor V12. Samotné srdce má objem 6,5 litra, produkuje výkon 725 koní a krútiaci moment 716 Nm. Motor, pri ktorom samotná automobilka vyzdvihuje zvuk, prenáša výkon na všetky štyri kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá je pre lepšie rozloženie hmotnosti umiestnená vzadu. Ako je pri Ferrari zvykom, ohromí vás aj dynamika. Novinka akceleruje z miesta na 100 km/h za veľmi slušných 3,3 sekundy. Na 200 km/h sa dostane už za 10,6 s, pričom maximálna rýchlosť je 310 km/h.

Ešte nepoznáme cenu, ale určite to bude drahé

Automobilka so vzpínajúcim sa koňom v znaku samotnú cenu novinky ešte neprezradila. Dokonca zatiaľ nevieme, ani kedy môžeme očakávať prvé kusy na cestách. Podľa neoficiálnych zdrojov však môžeme odhadovať, že prvé kusy uvidíme už začiatkom roka 2023 a cena by mala štartovať na mastných 400 000 eur.

Exit mobile version