Azda niet luxusnejšej americkej automobilky, akou je Lincoln. Do portfólia prichádza v obmedzenom počte model Navigator s prívlastkom One.
Lincoln je automobilkou dobre známou po celom svete. Niekoľko kusov takýchto vozidiel dokážeme nájsť aj u nás, prípadne u našich susedov. Najväčšie zárobky a odbyt však automobilka produkuje na domácom americkom trhu a taktiež na tom čínskom. Práve tu zákazníci chcú mať čo najväčšie vozidlá. Aktuálne sa predstavil vrchol ponuky, a to Lincoln Navigator One. Týmto modelom americká automobilka reflektuje na enormný záujem čínskych zákazníkov o luxusné vozidlá. Exkluzivitu chce Lincoln podčiarknuť limitovaným počtom vyrobených kusov.
Prezidentský apartmán
Základom limitovaného modelu je Navigator L s predĺženým rázvorom. Použitý je rad nových detailov a prvkov výbavy, ktoré budú dostupné výhradne pre Navigator One. Najväčším rozdielom bude náhrada druhého a tretieho radu sedadiel za „prezidentské“ kreslá. Tie sú uložené tam, kde by v štandardnom Navigatore sídlil tretí rad sedadiel. Áno, sú veľmi posunuté dozadu.
Dvojicu kresiel rozdeľuje lakťová opierka, v ktorej je zabudovaný tablet, vďaka ktorému sa dá ovládať masívna televízia, audiosystém, či LED svetlá zabudované na strope. Tie idú po vzore Rolls-Royce a majú predstavovať hviezdnu oblohu. Zaujímavosťou je čajový set zabudovaný pod obrazovkou za prednými sedadlami.
Zatiaľ neznáme motorizácie
Interiér bude môcť hýriť farbami, kde bude kombinácia predovšetkým svetlej kože s fialovými akcentami vo farbe Chuanjue. Unikátnymi taktiež budú aj ručne robené detaily na dverách. Svojimi tvarmi majú pripomínať prírodu. K maximálnemu pôžitku na zadných sedadlách majú dopomôcť vyhrievané a ventilované sedadlá s masážnou funkciou.
Interiérová farebná schéma nie je jasne daná, no exteriér bude môcť byť iba v štyroch farebných prevedeniach. Okrem modro-fialového laku bude k dispozícii aj čierno-červený, čierno-fialový, a modro-strieborný. Lincoln Navigator One bude štandardne stáť na 22“ kolesách.
To, čo sa bude skrývať pod kapotou Navigatoru, nie je známe. No vychádzajúc z aktuálne americkej ponuky môžeme očakávať 3,5-litrový šesťvalec s maximálnym výkonom 340 kW/460 koní a krútiacim momentom 691 Nm. Niekde sa však hovorí aj o 3,0-litrovom motore s priškrteným výkonom na 305 kW/415 koní a 670 Nm. Najskôr bude vyrobených iba 30 kusov tohto vozidla. Cena by mala odštartovať na 1,8 milióna čínskych juanov, teda na čiastke niečo cez 270 tisíc eur.