Doba oživovania legiend pokračuje. Model Ferrari 288 GTO sa dočkal svojho restomodu ako pocta tvorcovi tohto legendárneho talianskeho modelu Ferrari.
Spoločnosť Automobili Maggiore sa rozhodla, že vdýchne nový život obľúbenému modelu Ferrari 288 GTO. Túžba za minulosťou a možno aj kúsok nostalgie ženie výrobcov takýchto unikátnych skvostov k oživovaniu legiend ako 288 GTO. Aj napriek tomu, že oficiálny názov ešte v 80. rokoch minulého storočia znel iba Ferrari GTO, fanúšikovia na tento model spomínajú ako na 288 GTO. Túto číslovku dostal vďaka svojmu 2,8 litrovému V8 motoru s výkonom na tú dobu skvelých 400 koní.
Štartu sa GTO nedočkalo
Skratka GTO znamenala „Gran Turismo Omologato“. Šlo teda o model pre preteky skupiny B. Bohužiaľ, táto skupina bola zrušená ešte skôr, než sa vozidlo dostalo na štart prvej rýchlostnej skúšky. Aj napriek tomu, že oveľa viac ovácií zožal model F40, je nutné podotknúť, že práve model F40 ťažil z techniky modelu GTO. Celkovo sa modelov GTO vyrobilo iba 272 kusov, čo ich radí medzi tie viac raritné kúsky. V porovnaní napríklad so spomínaným modelom Ferrari F40 ide o podstatne nižšiu sériu. Modelu F40 sa vyrobilo „až“ 1 311 kusov. Možno aj práve preto sa svojho restomodu od spoločnosti Automobili Maggiore dočkal model Ferrari 288 GTO.
Pri prvotnom pohľade vyzerá všetko v poriadku. Ostro rezané tvary, vysúvacie svetla, motor uprostred a pohon zadných kolies. Pod pokrievkou sa však skrýva šasi z typu 308, z ktorého vychádza samotný model GTO. Ide teda o lacnejší variant, pokiaľ teda nechcete minúť pár desiatok až stoviek tisíc eur na originál. Aj napriek podobnosti došlo k mnohým úpravám. Základ z modelu 308 obliekli do hliníkovej karosérie a celkový balíček doplnil moderný brzdový systém od renomovanej značky Brembo. Iné zavesenie prinieslo aj o niečo širšiu karosériu restomodu GTO.
Poslúži ako pocta
V prípade motoru nezostal kameň na kameni. Nové sú hlavy valcov, škrtiace klapky, sacie potrubie s medzichladičom a dve turbá. Bonusom je ešte aj kompletne nový kryt motora vyrobený z karbónu. Pôvodným komponentom je iba kľuková skriňa. Výsledkom tohto kompletného prekopania je nárast výkonu z pôvodných 400 na 600 konských síl prenášaných na zadnú nápravu cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku.
Odborníci v spoločnosti Automobili Maggiore použili pomerne známy recept. Iba využili moderné materiály a výrobné postupy. Tento projekt má aj svoj odkaz. Na projektoch modelov 208, 308, 328 Turbo, 288 GTO a aj F40 pracoval Nicola Materazzi. Tento istý pán fungoval aj ako garant projektu Maggiore GranTurismo. Smutné je, že premiéry znovuzrodeného modelu GTO sa však nedožil, zomrel iba pár dní pred oficiálnou premiérou. Svoju ľútosť vyjadril aj samotný majiteľ a zakladateľ firmy Automobili Maggiore, Gianluca Maggiore. Vyjadril však obrovskú úctu a poznamenal, že tento model poslúži ako pocta jednému z najvýznamnejších inžinierov a dizajnérov minulého storočia.