startstop

TEST CUPRA Formentor 2,0 TSI – delikatesa bez šľahačky

Viete si predstaviť náročnejšiu úlohu, ako vytvoriť celú značku? Presne s týmto išla na trh Cupra Formentor. Prvý vlastný model novej značky, ktorý sa výraznejšie odchýlil od Seatu. Už prešiel viac ako rok, odkedy je tu Formentor s nami a je tak čas zistiť, ako si s touto náročnou úlohou poradil.

Po dizajnovej stránke sa na toto auto naďalej neviem vynadívať. Cupra Formentor pôsobí svalnato, agresívne a vyslovene cítim, ako útočí na moje zmysli. Príjemným zistením bolo, že už aj Formentor môže mať Matrix-LED svetlá. Príjemný je určite aj pohľad na ponuku motorov. Benzín, nafta, elektrifikovaný pohon, všetko je pre Formentor k dispozícii.

Iba pohon predných kolies

V tomto prípade sme dostali asi taký zlatý stred v podobe 2,0 TSI s výkonom 245 koní a 370 Nm. Stovku dá za 6,8 sekundy a spotrebu pri pokojnej jazde som dokázal ustriehnuť na úrovni 8,5 litra, čo je na takto výkonný motor slušná hodnota. Cupra je však veľmi prefíkaná a uistila sa, že predávanejšia bude 310-koňová verzia. Pýtate sa prečo? Kvôli pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý v našej motorizácii nedostanete. Neznamená to, že by táto motorizácia jazdila zle, práve naopak. Prešmykovanie kolies si vie pri šprinte z miesta krásne postrážiť a až pri preradení do druhého prevodového stupňa vypustí celý výkon.

Jazda na výbornú

Naopak, v zákrutách sa viete krásne hrať s plynom a nie je problém korigovať vrtký zadok. Náklony karosérie tu budete hľadať márne, Formentor drží ako pribitý. Celkovo ma nechal rýchlo zabudnúť na fakt, že sedím v SUV. Nielen vďaka jazdnému prejavu, ale aj pozícii za volantom. Sedadlo si viete nastavovať v širokom spektre, pričom ho dokážete dať tak nízko, až sedíte ako v oveľa nižšom aute. Nemôžem opomenúť ani sedadlá, ktoré sú jedným slovom fantastické. Majú výborné bočné vedenie, ktoré poskytne oporu v zákrutách, ale zároveň nezavadzia pri každodennom jazdení. Do ruky padol aj športový volant, ktorému ale chýba dvojica extra tlačidiel. Tlačidlo na štartovanie mi nechýbalo, ale volič režimov by som uvítal. Bez neho musíte zakaždým meniť nastavenie skrz infotainment, čo nie je úplne praktické.

Radosť na každý deň

Praktický je naopak kufor, pretože ak oželiete pohon všetkých kolies, máte k dispozícii o 30 litrov viac, teda 450 litrov. Môžete sklápať zadné sedadlá priamo z batožinového priestoru a vznikne vám takmer úplná rovina. Aj pasažieri vzadu majú dostatok priestoru na nohy aj hlavu.

Už ostáva spomenúť iba cenu, ktorá je pri takto všestrannom aute podľa môjho názoru celkom rozumne nastavená. Testovaný kúsok stál 44 960 €. Za tieto peniaze dostanete kus seriózneho auta, ktoré vám bude robiť radosť nielen tým ako vyzerá, ale aj tým, ako jazdí a znie.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 984 cm3
Max. výkon 180 kW / 245 koní
Emisná norma Euro 6
Palivo benzín
Pohon FWD
Prevodovka automatická, DSG 7-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 450 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 528 mm
Rázvor náprav 2 679 mm
Objem palivovej nádrže 50 l
Maximálna rýchlosť 238 km/h
Objem batožinového priestoru 450 l
SPOTREBA
Mesto 9,4 l
Diaľnica 8,8 l
Okresky 7,5 l
Priemer 8,5 l
CENA
Základná cena modelu od 42 560 €
Cena testovanej verzie 44 960 €
Exit mobile version