startstop

Návrat ku koreňom. Citroën predstavuje nové logo, ktoré až tak nové nie je

Nové logo Citroën odzrkadľuje snahu zmeniť identitu automobilky pri elektrifikácií, ktorá sa už stala súčasťou takmer každej značky. Nové logo nie je až také nové, prvý krát sme ho videli pri oslavách storočnice francúzskej automobilky.

Pred troma rokmi oslavovala táto francúzska automobilka sté narodeniny od svojho vzniku. Pri tejto príležitosti sme spoznali koncept 19_19, na ktorom sme prvý krát mali možnosť vidieť nové logo Citroen, ktoré odkazovalo na bohatú históriu automobilky. Pravdepodobne nikto nečakal, že týmto logom sa bude automobilka po novom prezentovať.

Nové logo Citroen
Kúsok histórie.

S nástupom novej, elektrickej éry automobilka Citroën mení svoje logo. Novou grafickou tvárou značky sa vraciame späť do minulosti, kedy pred 103 rokmi automobilka vznikla. Citroën sa tak stáva ďalšou európskou automobilkou, ktorá mení svoje logo. Nové grafické znázornenie dvojitého šípu je akýmsi návratom k pôvodnému logu, ktoré v roku 1919 schválil sám André Citroën. Nové logo je už desiatou evolúciou loga za existenciu automobilky. Oproti tomu poslednému logu sa vracia aj pôvodné, oválne orámovanie a stratila sa chrómová povrchová úprava loga.

Nové logo Citroen
Kedy sa objaví na autách?

Automobilka avizuje, že nové logo opäť uvidíme na pripravovanom, samotnou automobilkou označenom, významnom rodinnom koncepte. Nové inovované logo automobilky Citroën sa bude objavovať hneď v niekoľkých verziách, či už na sériových alebo koncepčných vozoch. Dočkať by sme sa toho mali už od polovice budúceho roka.

Nové logo Citroen
Nový dizajnový jazyk.

Sama automobilka tvrdí, že pracuje na novom dizajnovom jazyku, vďaka čomu bude viditeľnejšie a každý bude hneď vedieť, že sa pozerá na model automobilky Citroën. Veľmi podobne to riešila aj sesterská automobilka Peugeot so svojim novým logom. Automobilka je presvedčená, že tieto zmeny sú nevyhnutné pred jej prechodom k elektromobilite. Táto politika súvisí s krokmi jej materskej spoločnosti Stellantis, a jej plánu Dare Forward 2030, ktorý bol verejnosti predstavený začiatkom tohto kalendárneho roku. Tento plán hovorí o tom, že všetky osobné automobily koncernu Stellantis budú do konca tohto desaťročia čisto elektrické.

Exit mobile version