Len nedávno sme vás informovali, že Opel začne svoje najrýchlejšie a najvýkonnejšie automobily označovať skratkou GSe. Špekulovali sme, ktorý model by s týmto prívlastkom mohol prísť ako prvý. Opel ukončil všetky diskusie a odhalil Astru GSe. Asi to ale nie je to, v čo dúfali priaznivci ostrých áut s bleskom v znaku.
Astra bola doteraz dostupná s jedným plug-in hybridným pohonom s celkovým systémovým výkonom 180 koní. Ten sme už mali aj možnosť otestovať, VIDEOTEST si môžete pozrieť TU. Peugeot 308, s ktorým zdieľa podvozkovú platformu, ponúka až dve plug-in hybridné verzie. Spomínanú 180-koňovú a výkonnejšiu 225-koňovú. A práve tú výkonnejšiu teraz dostane aj Astra a v cenníku ju nájdete pod označením GSe.
Hatchback aj kombi
Variant GSe bude dostupný pre hatchback aj kombi Sports Tourer. V porovnaní s bežnými verziami dostanú modely GSe o 10 mm znížený podvozok. Aj ostatné komponenty boli upravené v záujme lepších jazdných vlastností, väčšej angažovanosti vodiča a lepšej stability na ceste. Opel upravil riadenie, pružiny aj tlmiče na oboch nápravách a prekalibroval elektronický stabilizačný systém. Podrobnosti o technických údajoch Opel zatiaľ nezverejnil. Pripomeňme, že hmotnosť Peugeotu 308 s 225-koňovým plug-in hybridom je 1 742 kg, z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 235 km/h. Opel Astra GSe na tom bude asi podobne.
Opel Astra GSe sa bude štandardne dodávať na 18-palcových kolesách s dizajnom inšpirovaným elektrickým konceptom Manta GSe. Vizuálne sa od civilnejších verzií bude odlišovať špecifickým predným nárazníkom, upravenou maskou a znakom GSe na dverách batožinového priestoru. Predné sedadlá s certifikáciou AGR sú potiahnuté Alcantarou.
Zdá sa, že to je všetko, o ďalších úpravách sa Opel nezmieňuje. Aj vy už pozeráte inzeráty Astry OPC?