Domov SPRÁVY News Adrenalínový október na SLOVAKIA RINGU

Adrenalínový október na SLOVAKIA RINGU

Október na okruhu SLOVAKIA RING prinesie so sebou dávku adrenalínu, o čo sa postarajú preteky v relykrose aj súťaž kontrolovaných šmykov.

Príchod jesene znamená pre fanúšikov motoristického športu aj posledné napínavé preteky na autodróme SLOVAKIA RING, skôr než sezónu opäť uzavrie novembrová rely Auto Show. Najprv však uvidíme preteky Stredoeurópskej trofeje FIA v relykrose (FIA CEZ), a to 8. a 9. októbra.

Relykros je na SLOVAKIA RINGU ako doma. Tentokrát sa okrem trofeje zabojuje aj o body v národných šampionátoch Slovenska, Česka a Poľska. Trať sa oproti minulému roku prakticky nezmenila. Má 1400 metrov a tvorí ju 35% nespevnený a 65% spevnený povrch. Žolíkové kolo – “Joker lap”, predĺži trať o ďalších 25 metrov.

V relykrose bojujú jazdci bok po boku a majú len pár krátkych kôl na to, aby zabojovali o víťazstvá. Tento faktor, spolu s povinným absolvovaním jedného “Joker lap”, a meniacou sa adhéziou vozovky, spravidla znamenajú napínavé súboje, nepredvídateľné výsledky a mnoho odretých nárazníkov.

ssangyong-torres-evx

Relykros o týždeň neskôr vystriedajú preteky v kontrolovanom šmyku: Czech Drift Series do Orechovej Potône zavíta 14. a 15. októbra. Drift má svoj pôvod v Japonsku a odtiaľ pochádzajú aj základné pravidlá hodnotenia pretekov. Hodnotia sa: rýchlosť a uhol driftu, blízkosť k vrcholu zákrut (apexy), vytváranie tlaku na súpera v tandemovej jazde, schopnosť adaptácie na jazdu súpera, napojovanie jednotlivých driftov počas jednej jazdy a celkový dojem z ovládania vozidla – všetko vizuálne, ale aj pomocou telemetrie. K tomu sa pridáva samozrejme aj hodnotenie množstva dymu spod pneumatík.

Obe podujatia sú divácky prístupné, rovnako aj ostatné časti areálu – motokárové centrum, zoo Malkia a Vojenské múzeum. Ďalšie informácie aj vstupenky nájdete na www.slovakiaring.sk.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid – pojazdný gauč v modernom prevedení
Nasledujúci článokTEST Jazdenky: Ford Ranger po viac ako 135 000 kilometroch