startstop

Citroën Oli by sa mohol zmeniť na C3 Aircross

Citroën už usilovne vyvíja elektrickú “cétrojku” aj novú generáciu modelu C3 Aircross. Oba modely by mali byť inšpirované konceptom Oli.

Peugeot predáva elektrickú 208-čku, Opel elektrickú Corsu. Prečo sa nedá kúpiť elektrický Citroën C3? Pretože súčasná, tretia generácia C3 stojí ešte na starej platforme koncernu PSA, ktorá neumožňuje elektrifikáciu. To by sa s príchodom novej generácie, ktorá je naplánovaná na budúci rok, malo zmeniť.

Citroën C3

Elektrický Citroën C3 by tak mal dostať po vzore Peugeotu e-208 elektromotor s výkonom 115 kW (156 k), krútiacim momentom 260 Nm, 51 kWh batériou a dojazdom 400 km. Nie je však vylúčené, že Francúzom sa podarí tieto hodnoty do budúceho roka ešte vylepšiť. Podobne ako elektrický Peugeot, aj elektrická C3 sa bude vyrábať v Trnave.

Elektrický Citroën C3 s novým logom

Podľa slov predstaviteľov značky bude C3 prvým sériovo vyrábaným modelom Citroënu, ktoré na kapote ponesie nové logo značky. Nové grafické znázornenie dvojitého šípu je akýmsi návratom k pôvodnému logu, ktoré v roku 1919 schválil sám André Citroën. Nové logo je už desiatou evolúciou loga za existenciu automobilky. Oproti tomu poslednému sa vracia aj pôvodné, oválne orámovanie a stratila sa chrómová povrchová úprava loga.

Nové logo Citroënu

Štvrtá generácia Citroën C3 bude dostupná aj so spaľovacími motormi. Ich zotrvanie v portfóliu však zrejme nebude príliš dlhé, keďže Stellantis už dávnejšie oznámil, že od roku 2026 chce v Európe predávať výlučne elektromobily.

Nový Citroën C3 Aircross príde v roku 2024

V roku 2024 by sa na trhu mala objaviť nová generácia Citroënu C3 Aircross. Tá by mala podstatne vyrásť, do dĺžky až o 15 cm. Dizajn a použité technické riešenia by mali vychádzať z konceptu Oli, ktorý Citroën odhalil minulý týždeň. Čo sa týka pohonu, okrem čisto elektrickej verzie by sa mal pod kapotou objaviť aj benzínový hybrid, ktorý úplne vytlačí z hry naftové agregáty.

Citroën C3 Aircross
Citroën Oli

Koncept Oli priniesol nezvyčajný vzhľad, ktorý bol podriadený výrobným nákladom. Citroën totiž chce predávať cenovo dostupné elektromobily. Elektrická C3 i C3 Aircross by tak mali byť lacnejšie ako Peugeot e-208, resp. e-2008 či Opel Corsa-e resp. Mokka-e. Citroën nám konceptom Oli ukázal, ako by také šetrenie nákladov a hmotnosti mohlo vyzerať.

Odľahčené, sieťované sedadlá, panely karosérie vyrobené z lepenky, vertikálne čelné sklo, špeciálne pneumatiky s dlhou životnosťou či mobilný telefón namiesto obrazovky infotainmentu. To sú len niektoré zaujímavé prvky, ktoré zatiaľ čakajú na uplatnenie v sériovej výrobe. Vincent Cobée, CEO Citroënu, pri predstavení koncepčného vozidla Oli povedal, že potrvá približne 5 rokov, kým sa všetky technológie dostanú do sériovej produkcie, ale niektoré z nich dokáže Citroën aplikovať už o niekoľko mesiacov.

Čo sa týka ceny, v Citroëne by boli radi, keby dokázali elektrickú C3 predávať za približne 25 tisíc eur. Uvidíme, či sa im tento ambiciózny cieľ podarí naplniť.

Exit mobile version