startstop

Nové Maserati GranTurismo poteší starú aj novú školu

Je to oficiálne. Nové Maserati GranTurismo je presne takým autom, aké talianska automobilka sľúbila. Spája starú a novú školu.

Už nejde o žiadny únik informácií ani o dohady. Oficiálnou cestou sa nám predstavuje nové Maserati GranTurismo. Ide o pokračovateľa s dlhoročnou tradíciou, ktorá započala pred 75 rokmi. V dobe bláznivej elektrifikácia po takýchto riešeniach siahajú aj luxusné automobilky. Novinku si však budete môcť zadovážiť ako s elektromotorom, tak aj so spaľovacím motorom.

Dizajn sa od skýc veľmi nezmenil a po obhliadnutí sa za predchodcom to skok taktiež nie je. Dlhé roky je tento model považovaný za vodcu grand tourerov. A niet sa čomu diviť. Aj po rokoch je tento dizajn freš a atraktívny. Stále je to Maserati, aké poznáme. Bolo vyvinuté v dielni Innovation Lab v talianskom Turíne. Jediné, čo zatiaľ nevieme, je, ako vyzerá interiér vozidla.

Motorizácie

Najpodstatnejšiu informáciu už vieme. Nové Maserati GranTurismo prichádza v troch verziách. Modena, Trofeo a Folgore. Prvé dve verzie disponujú plnokrvným 3,0-litrovým šesťvalcom. Verzia Modena má maximálny výkon 490 koní a Trofeo 550 koní. Všetok výkon je prenášaný na zadnú nápravu cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF. Najvýkonnejšou verziou bude Folgore. Ide o elektromobil s trojicou elektromotorov a permanentnými magnetmi.

Kombinovaný výkon trojice elektromotorov je 760 koní a krútiaci moment je brutálnych 1.350 Nm. Z pokoja na 100 km/h toto elektrické GT zrýchli v priebehu 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 320 km/h. Pokiaľ sa pozrieme na spaľovacie verzie, Modena je na stovke za 3,9 sekundy a Trofeo za 3,5 sekundy. Batéria elektrického GT má tvar písmena T a vychádza z technológie, ktorú využíva Formula E. Kapacita akumulátora je 92,5 kWh.

Folgore má najdokonalejšie rozloženie hmotnosti – 50:50. Spaľovací bratia majú menší deficit a to 52:48. Všetky modely disponujú viacprvkovou zadnou nápravou a vzduchovým odpružením. Modely budú stáť na 20“ a 21“ kolesách s rozmermi 265 vpredu a 295 vzadu. Novinka by mala byť uvedená do predaja začiatkom budúceho roka.

Exit mobile version