startstop

Geely a Aston Martin sa dohodli. Čínsky gigant vlastní zaujímavý podiel

Viete, čo majú spoločné Aston Martin a Geely? Predstavovať vám celosvetovo známu britskú značku Aston Martin asi nemá veľmi význam, keďže takmer každý z nás vie, o koho ide. V prípade čínskeho giganta Geely však nemusí byť všetko úplne jasné. Aby sme v tejto problematike mali jasno, práve automobilka Geely sa rozhodla odkúpiť 7,6-percentný podiel. Čo tým sleduje?

Čínsky automobilový gigant Geely prevzal 7,6-percentný podiel v spoločnosti Aston Martin, čím jej pomohol získať 654 miliónov libier. Ide presne o tých 654 miliónov libier, ktoré britská firma  potrebovala začiatkom tohto roka. K získaniu finančných prostriedkov prispeli aj ďalší akcionári v podobe Mercedes-Benz, Yew Tree Consortium a Saudskoarabského verejného investičného fondu.

Chcú napredovať spoločne

Čínský gigant Geely už ovláda niekoľko automobilových spoločností v Európe. Má podiely alebo vlastní napríklad aj značky ako Volvo, Polestar, LEVC, Smart a Lotus. Aston Martin predtým uviedol, že získané peniaze sa využijú na zmysluplné zníženie pákového efektu súvahy, posilnenie a zrýchlenie dlhodobého rastu. Ekonómia ako vyšitá, však?

Daniel Donghui Li, generálny riaditeľ Geely Holding Group, o dohode povedal: „Tešíme sa na preskúmanie potenciálnych príležitostí na zapojenie a spoluprácu s Aston Martin. Sme radi, pretože značka pokračuje v realizácii svojej stratégie na dosiahnutie dlhodobého, udržateľného rastu a zvýšenej ziskovosti.“

Lawrence Stroll zamiešal karty

Po dohode zvýšilo konzorcium Yew Tree Consortium predsedu Lawrence Strolla svoj podiel na 19 percent a Verejný investičný fond vzrástol na 18,7 percenta. Či Mercedes zmení výšku investície, nie je doposiaľ známe. Geely prejavil záujem o Aston Martin už v roku 2020, ale dohoda bola zrušená, keď ju prevzal fanúšikom F1 známy Lawrence Stroll s investíciou 500 miliónov libier.

Nebolo odhalené, či Geely poskytne Aston Martin nejaké časti nákladov na vývoj áut. Mercedes už má uzavreté partnerstvo pre dodávky pohonných jednotiek vrátane spaľovacích motorov, hybridov a dokonca aj čisto elektrických jednotiek do roku 2027. Komponenty, ako interiérové ​​technológie a bezpečnostné systémy, však môžu v budúcnosti pochádzať od čínskej značky.

Exit mobile version