Domov SPRÁVY News Alpine A110 R sa zachcelo jazdiť po okruhoch. Bude ten výkon stačiť?

Alpine A110 R sa zachcelo jazdiť po okruhoch. Bude ten výkon stačiť?

Radikálnejšia verzia ľahkonohého Alpine A110 je konečne tu. Automobil inšpirovaný motoristickým športom má plno karbónu, vyšší výkon a lepšiu ovládateľnosť.

Pokiaľ to nepreženiete s hmotnosťou, výkonu netreba až tak veľa. To je aj príklad nového Alpine A110 R. Kompaktný športiak schudol 34 kg na výsledných 1082 kg. Jeho preplňovaný štvorvalec s objemom len 1,8 litra disponuje najvyšším výkonom 300 koní. To stačí, aby akceleroval z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Lepšia aerodynamika
Do Alpine A110 R bolo pridaných hneď niekoľko funkcií inšpirovaných svetom motoristických pretekov. Aerodynamika bola vyvíjaná vo veternom tuneli používanom v F1. Väčšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach teraz zabezpečuje prepracované zadné krídlo, zakrytý podvozok, zadný difúzor a disky kolies z uhlíkových vlákien. Variant R generuje pri maximálnej rýchlosti o 29 kg vyšší prítlak ako Alpine A110 S s paketom Aero Kit. Zároveň sa znížil odpor vzduchu karosérie o 5 %. Maximálna rýchlosť sa tak posunula na hranicu 285 km/h. Zadný difúzor je teraz širší a vytvára rýchle prúdenie vzduchu cez podvozok, čím spôsobuje väčší pokles tlaku. Vertikálne umiestnené bočné klapky znižujú aerodynamické turbulencie.
Karbónová kúra 

Rozsiahlou aplikáciou karbónu sa podarilo znížiť pomer hmotnosti a výkonu na 3,6 kg/k. Vzdialenosť 1 km s pevným štartom pokorí Alpine A110 R už za 21,9 sekundy. Z karbónu je vyrobená kapota (mínus 2,9 kg), disky kolies (mínus 12,5 kg) a dokonca aj zadné okno. Na ňom nájdete tiež dva nasávacie otvory a ikonickú snehovú vločku značky Alpine. Dokonca aj sedadlá sú vyrobené výlučne s karbónu, čo pomohlo ušetriť ďalších 6 kg. Vybavené sú 6-bodovými bezpečnostnými pásmi. 

7-stupňová mokrá dvojspojková automatickou prevodovka posiela na zadné kolesá krútiaci moment 340 Nm pri 2400 ot./min. Najvyšší výkon 300 koní je k dispozícii pri 6300 ot./min. Svetlá výška bola znížená o 1 cm, vďaka hydraulicky nastaviteľným tlmičom je možné svetlú výšku znížiť o ďalší centimeter. Pružiny sú vpredu aj vzadu o 10 % tuhšie. Alpine A110 R obúva pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmermi 215/40 R18 vpredu a 245/40 R18 vzadu. Modifikáciou prešiel aj zvuk. Odstránil sa výfukový ventil a kvôli odstráneniu zvukovej izolácie motora a menšej zvukovej izolácii kabíny si teraz posádka vychutná živočíšnejší prejav preplňovaného štvorvalca. 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW M Hybrid V8 je pripravené dobyť Le Mans a útočiť na tituly
Nasledujúci článokMaybach triedy S od Brabusu? 600 koní a tá cena vás posadí na zadok
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.