Nie je žiadnou novinkou, že v posledných rokoch sa dostáva najväčšej pozornosti segmentu SUV, na ktorý sa v predchádzajúcom období zameriavala aj značka Peugeot.
Aktuálne sa však začína sústrediť na strednú triedu, súčasťou ktorej bude aj nová generácia 508.
Od predstavenia poslednej generácie ubehlo už 7 rokov a Peugeot má tak skvelú príležitosť zapojiť všetky moderné technologické a tiež dizajnové prvky do výbavy nového Francúza. To by mohlo priniesť karosériu približujúcu sa k štvordverovým ,,kupéčkam“ ako je BMW 4 Gran Cupé či Audi A5 Sportback, inšpirácia bude pochádzať zrejme z koncernovej Insignie. Športovejšiu verziu ponúkne model 508 SW.
Súčasná 508 má spoločnú platformu PF3 aj s modelom Citroën C5, ale vo svojej novej generácii sa presunie k architektúre EMP2, ktorá je základom pre širokú škálu modelov od Peugeot, Citroën, Opel, DS a dokonca aj Toyota. V prípade 508 sa však počíta s osobitou zadnou nápravou – využité bude zavesenie kolies typu multilink, navyše sa hovorí o zástavbe adaptívnych tlmičov využitých v crossoveri DS 7 Crossback. To by malo popri komforte typickom pre francúzske vozidlá zaistiť aj dynamické jazdné vlastnosti.
Vzhľad vozidla sa bude odrážať od konceptov ako sú Exalt a Instinct, konkrétne kombík má prebrať iniciatívu zo zadnej časti Instinctu. Interiér využije tak veľmi ospevované riešenie i-Cockpit (v roku 2016 predstavený infotainment, ktorý sa stal ihneď obľúbeným prvkom a špičkou na trhu), avšak maličký volant v kombinácii s vysoko umiestnenou prístrojovou doskou by mohol kaziť dojem.
Motorizácia v základe bude obsahovať trojvalec 1.2 PureTech. Nad ním bude štvorvalec, ktorý sa v rámci plánovaných inovácii premenuje z 1.6 THP na 1.6 PureTech a spolu s tým sa navýši výkon jeho verzii na 165 kW. Turbodiesel zastupuje nový štvorvalec 1.5 BlueHDi uvedený už v 308. So zvyšujúcimi sa nárokmi pre ochranu životného prostredia by mala byť v roku 2019 predstavená aj verzia s plug-in hybridom.