Divízia BMW M len nedávno vyhlásila, že sa nevzdá svojich radových šesťvalcov a vidlicových osemvalcov. Táto správa určite poteší všetkých skutočných petrolheadov. Znamená to, že od divízie M nečakajte žiadne predimenzované trojvalčeky ani štvorvalce.
Divízia BMW M to povedala jasne. Žiadne trojvalce a štvorvalce s písmenom M neprídu. Divízia výkonných automobilov bavorskej značky sa rozhodla zotrvať so svojimi väčšími motormi. Prísnejšie emisné limity však ukazujú presne opačný trend a neprajú vysoko objemovým motorom. A práve kvôli tomu sa mnohé automobilky pustili do agresívneho downsizingu. To však ani zďaleka nie je prípad bavorskej divízie M.
Trojvalec nemá šancu
Počas prezentácie BMW M Fest 2022 samotný šéf divízie Franciscus van Meel prezradil, že nechystajú žiadne M-kové modely s trojvalcovým, respektíve štvorvalcovým motorom pod kapotou. Meel taktiež priznal, že aj napriek tomu, že sa mnohé automobilky uberajú opačnou cestou, divízia M nepovažuje za správne zmenšovať motory pri výkonných modeloch.
Franciscus van Meel dostal otázku, či si myslí, že by jedného dňa mohol výkonný trojvalec nahradiť šesťvalec. Jeho odpoveď bola viac než zaujímavá: „Dúfam, že to bola iba rečníka otázka, pretože je jasné, že žiadne trojvalcové motory robiť nebudeme.“ Úplne rovnaký postoj zaujal aj voči štvorvalcovým motorom. Neodpustil si aj miernu narážku na iné značky, konkrétne na Mercedes AMG, ktorý najnovšiu generáciu modelu C63 S E Performance vybavil „iba“ dvojlitrovým štvorvalcovým motorom v kombinácii s plug-in hybridnou technológiou.
Inak ako Mercedes
Treba ešte doplniť, že minulá generácia tohto modelu od Mercedesu mala pod kapotou V8 s dvoma turbami a objemom 4 litre. Pre divíziu BMW však určite platí, že elektrifikácii sa nevyhne. Nedávno predstavený model M2 sa stal tým úplne posledným modelom divízie M, ktorý nemal žiadnu mieru elektrifikácie pod kapotou. Mimochodom, aj tento model má pod kapotou dvakrát preplňovaný 3-litrový radový šesťvalec.
Nedávno predstavená vlajková loď divízie M – BMW XM taktiež dostala vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra, dvoma turbami a výkonom až 653 konských síl. Budúci rok pribudne ešte výkonnejší variant s označením Label Red s výkonom 748 koní a krútiacim momentom 1000 Nm. Divízia M naznačuje, že podobne dokáže spojiť silu hybridnej technológie aj s väčšími motormi a predpokladá sa, že podobnú technológiu ako model XM prevezme aj nová generácia modelu M5.
Manuál stále žije!
BMW sa taktiež zaviazalo, že minimálne do roku 2030 chce udržať možnosť konfigurácie manuálnej prevodovky do nových vozidiel. Najmä modely M2, M3 a M4 by si mali udržať možnosť použitia manuálnej prevodovky do konca dekády. BMW tak chcelo vyslyšať prosby zákazníkov a ponechať im možnosť lepšieho zážitku z jazdy prostredníctvom manuálnej prevodovky vo vysoko výkonných modeloch M.