John Hennessey nezaspal na vavrínoch. On a jeho tím sa neustále posúvajú ďalej a vymýšľajú novšie a novšie úpravy pre jednotlivé vozidlá. Jeho aktuálny výtvor mieri smerom k potenciálnym záujemcom o nový Mustang, ktorým sa jednoducho nechce čakať. A aby všetkých presvedčil, pripravil si zhruba 1 200 dôvodov.
John Hennessey by si mohol za svoje meno napísať – „muž, ktorý nepozná slovo dosť“. Zakladateľ firmy s menom Hennessey Performance, ktorá sa venuje úpravám automobilov, má skutočne bujnú fantáziu. Slovíčko „dosť“ však necháva väčšinou v kolónke výkon. Možno aj preto jeho výtvory často presahujú výkon 1 000 konských síl.
Takmer 800 koní nestačí
Ako skvelý príklad môže slúžiť Ford Mustang, ktorý prešiel úpravou v Hennessey Performance. Nejde však o bežný Mustang, ale o model Shelby GT 500, ktorý už sám osebe má výkonu na rozdávanie. V Texase, kde firma Johna Hennesseyho sídli, si však myslia niečo iné. Aktuálne výkonové hodnoty Shelby GT500 sú 771 koní s 847 Nm krútiaceho momentu.
O toto všetko sa stará benzínový osemvalec s objemom 5,2 litra a kompresorom. Aj napriek takmer 800 koňom pod kapotou sa ľudia v Hennesey Performance zhodli na tom, že by sa zišlo nejaký ten výkon pridať. Tak sa pustili do práce a pridali ďalších 450 koní. Len tak. Pridali tak v podstate k výkonu Shelby ešte výkon jedného klasického Mustangu GT.
Má to jeden háčik
Toto všetko sa však neudialo iba vďaka úpravám softvéru. A preto si chlapci v Texase museli vyhrnúť rukávy a zašpiniť ruky aj mechanickými vylepšeniami. Toto monštrum dostalo nový, výkonnejší kompresor, ktorý má svoj vlastný objem neskutočných 3,8 litra. K tomu ešte pribudlo na zákazku vyrobené nasávanie s lepším prietokom vzduchu a aj výkonnejšia palivová sústava s lepším vstrekovaním.
Aby toho nebolo málo, dodatočnú kalibračnú procedúru dostala samotná prevodovka, aby dokázala vydržať takto rapídne navýšenie výkonu. Celkovo prichádza k nárastu výkonu o takmer 60 %. Zhrnuté a podčiarknuté, výsledný výkon 1 221 koní a krútiaci moment na úrovni 1 223 Nm. Je v tom však aj jeden háčik. Tento výkon je možné dosiahnuť iba pri spaľovaní biopaliva E85.
Magická 66
Čo sa týka zrýchlenia z 0 na 100 km/h, úpravca tento údaj neuviedol. Dá sa však očakávať, že pôvodných 3,4 sekundy sa podarí prekonať. Kľúčovým číslom pre tento model je však číslo 66. Presne toľko kusov tohto unikátneho monštra vznikne a nájde si svojich nových majiteľov. Toto číslo odkazuje aj na preteky 24 hodín v Sebringu, v ktorom exceloval Ford GT40 od Shelby American. Zhodou okolností sa uskutočnili v roku 1966.
Ako pocta historickému úspechu má slúžiť príplatkové bielo-červeno-čierne zafarbenie, podobné modelu GT40. Za toto sfarbenie zaplatí záujemca zhruba 4 950 dolárov. Aby sa podčiarkla unikátnosť tohto modelu, do exteriéru ale aj interiéru umiestnili plaketky s odkazom na limitovanú edíciu. Pre každého z majiteľov si Hennessey pripravil tiež kontrolný test na brzde, kde si pred odvezením vozidla premerajú výkon, aby vedeli, že nekupujú mačku vo vreci.
Lacnejšie ako Lamborghini
John Hennessey a jeho Hennessey Performance ponúkne svojim zákazníkom záruku na 12 mesiacov, respektíve 19 tisíc kilometrov. A teraz na tému financie. Pôvodná cena modelu Ford Mustang Shelby GT 500 je 79 420 dolárov. Za takýto unikátny kúsok si záujemca k tejto cene priplatí navyše 59 950 dolárov. To z tohto auta robí pomerne drahý kúsok do zbierky. Každopádne, výkon má väčší a cenovku nižšiu ako Lamborghini Huracán. A to sa oplatí!