Značka MINI rozšíri svoje portfólio predstavením nového crossoveru s názvom Aceman EV. MINI Aceman sa má začať predávať v roku 2024. V rámci firemnej flotily nájde svoje miesto medzi päťdverovým hatchbackom MINI a dlhším Countrymanom. Vytvorí tak konkurenciu napríklad aj pre Renault Megane E-Tech Electric a Jeep Avenger EV.
Vďaka sérii špionážnych obrázkov testovacieho auta Aceman je jasné, že si prenesie množstvo inšpirácie z pôvodnej koncepčnej verzie. Vpredu nájdeme hranatejšie svetlomety, než je tradične možné vidieť na modeloch MINI. Zaslepená predná mriežka má väčšie rozmery ako na MINI Electric. Rovnako ako na iných modeloch značky uvidíme spodnú líniu okien obopínajúcu auto v kombinácii s klasickou dvojfarebnou líniou strechy.
Pocit jazdy na motokáre
Tento elektrický crossover sa má odlišovať od pripravovaného hatchbacku vďaka vyššej svetlej výške a robustnému plastovému obloženiu okolo podbehov kolies. Obe autá by mali dostať motív zadných svetlometov známych ako Union Jack. Šéfka MINI Stefanie Wurst prezradila, že nový crossover Aceman si zachová pocit jazdy na motokáre, ktorý je a bude vždy najdôležitejší.
Aceman sa má vyrábať spolu s trojdverovým plne elektrickým modelom Cooper. Neplánuje sa existencia päťdverového plne elektrického modelu MINI Cooper. Model Aceman sa efektívne postará o päťdverové elektrické povinnosti „malého“ MINI.
Countryman sa nemusí báť
S kolesami vysunutými do rohov karosérie by však mal Aceman ponúknuť vynikajúci vnútorný priestor a zároveň ponechať priestor pre ďalšiu generáciu modelu Countryman. Aj napriek svojej priestrannosti sa Aceman nechystá kradnúť zákazníkov modelu Countryman. Countryman novej generácie narastie na dĺžku približne 4,5 metra. Povesti naznačujú, že model Aceman dostane k dispozícii dve veľkosti batérie a dva výkonové výstupy. Vozidlo základnej úrovne so 40 kWh batériou, výkonom približne 180 koní a dojazdom 320 km a väčšou 50 kWh batériou s výkonnejším motorom s výkonom približne 215 koní a dojazdom okolo 400 km.
Vzhľad elektrického crossoveru mierne zoslabne oproti koncepčnému modelu predstavenému začiatkom tohto roka. Už teraz však môžeme vidieť množstvo štylistických prvkov prevzatých z konceptu a zo zavedeného dizajnového jazyka MINI. Sériový Aceman bude používať podobný tvar predného svetla ako koncept. Nenechajte sa zmiasť chrómovými krúžkami okolo svetiel, namiesto ktorých sa očakáva tmavé rámovanie svetlometov.
Made in China
Čelné sklo vyzerá oveľa strmšie ako na aktuálnych modeloch. Možno aj preto, že Aceman sa dočká iba elektrického pohonu a kvôli tomu je aerodynamická účinnosť ešte dôležitejšia. Podbehy kolies z konceptu zmenšili pre sériový model.
Vzadu môžeme vidieť jednotky zadných svetiel siahajúce až po dvere batožinového priestoru. Nenechajte sa však zmiasť, ide iba o maskovanie. Skutočné zadné svetlá by mali byť menšie. Všade okolo zadnej časti vyzerá tento model celkom konvenčne. Zadný nárazník má pomerne jednoduchý dizajn a nechýba ani malý strešný spojler. Technické špecifikácie pre Aceman zatiaľ veľa podrobností neponúkajú. Vieme však, že tento model sa má vyrábať vo výrobnom závode v Číne.