Domov SPRÁVY News Čínske NIO to prepálilo s európskymi cenami, ale ich „nabíjanie” batérií trvá...

Čínske NIO to prepálilo s európskymi cenami, ale ich „nabíjanie” batérií trvá ako tankovanie

Čínsky výrobca elektromobilov NIO si uvedomuje obavy vodičov spaľovacích vozidiel, ktorí sú zvyknutí na rýchle natankovanie a pokračovanie v jazde bez výraznejšieho zdržania. Prakticky ako jediný výrobca preto presadzuje plne automatizované výmeny batérií.

Akumulátory teda nie je potrebné nabíjať. Stačí iba prísť k výmennej stanici a počkať 5 minút (celá procedúra aj s automatickým parkovaním trvá 6 minút, viď video na konci článku) kým stroj bez akéhokoľvek zásahu vodiča vymení vybité batérie v automobile za tie nabité na 90 % (kvôli ochrane životnosti sa nenabíjajú na 100 %). Tieto stanice sa volajú NIO Power Swap Stations a obsahujú až 1400 patentovaných technológií. Vo svete ich už je takmer 1200 (väčšina v Číne, no nachádzajú sa už aj v Nórsku či Nemecku) a nové stále pribúdajú. Európskym partnerom týchto výmenných staníc sa stal ropný gigant Shell. Značka NIO dokonca nedávno spustila v Maďarsku prvú európsku továreň na výrobu týchto výmenných staníc.

NIO

312 výmen batérií za deň

Štandardná stanica na výmenu batérií obsahuje 14 slotov, takže za 1 deň je schopná vykonať až 312 výmen batérií. Vybité batérie sa v slotoch okamžite po vybratí z automobilu začnú nabíjať. Výmena približne 100 kWh batérie stojí okolo 30 eur, samozrejme, záleží aj na forme predplatného. V multimediálnom systéme vozidla NIO si viete pozrieť, kde sa nachádza najbližšia výmenná stanica a či sú dostupné voľné nabité batérie. Plánom automobilky je do roku 2025 sfunkčniť celosvetovo aspoň ďalších 4000 výmenných staníc. Z toho štvrtina by sa mala nachádzať mimo Číny.

NIO

Predaj v 5 európskych krajinách

Aktuálne NIO vstupuje na nemecký, holandský, švédsky a dánsky trh. V týchto krajinách bude okrem klasického predaja svoje automobily aj prenajímať. Už niekoľko mesiacov sa predáva v Nórsku.

ssangyong-torres-evx

Súčasné portfólio značky NIO, ktorej história sa datuje len do roku 2018, tvoria tri modely. Elektrický sedan strednej triedy ET5, sedan vyššej strednej triedy ET7 a SUV strednej triedy EL7. V Nemecku je ich cena nastavená nasledovne – ET5 stojí od 50 tisíc eur, ET7 od 70 tisíc eur a EL7 od 74 tisíc eur.

NIO

Tieto ceny nezahŕňajú ceny batérií, keďže sa predpokladá, že majitelia budú využívať výmenné stanice. Kto ich využívať nechce a chce si nabíjať auto sám, napríklad prostredníctvom domáceho wallboxu, za 75 kWh batériu musí zaplatiť ďalších 12 tisíc eur, resp. 21 tisíc eur za 100 kWh batériu. Majitelia, ktorí si batérie nekúpia, budú platiť mesačný prenájom 169, resp. 289 eur. NIO na tieto automobily poskytuje 5-ročnú záruku a 5-ročné asistenčné služby.

Ceny oproti domácemu čínskemu trhu sú však radikálne vyššie. Kým v Číne sa model ET7 predáva od 53 tisíc eur, v Dánsku je jeho cena nastavená na šialených 92 tisíc.

Nio ES8 battery swap at Vestby, Norway

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda v októbri prevalcovala konkurenciu, jej najpredávanejšie auto prekvapí
Nasledujúci článokDokonalé Ferrari Roma prešlo úpravami od Mansory

1 COMMENT

Comments are closed.