Koncern Volkswagen má problém. Nemecký automobilový koncern totiž stráca podiel na veľmi dôležitom čínskom trhu. Dôvod? Domáci výrobcovia. Čína je najväčším trhom nemeckého koncernu a pokles podielu na trhu môžeme označiť za poriadnu výzvu pre vedenie automobilky.
Koncern Volkswagen odhaduje svoj tohtoročný podiel na čínskom trhu aj napriek rastu predajných čísel zhruba na úrovni 16 percent. To znamená v porovnaní s rokom 2019 pokles takmer o pätinu, kedy dosahoval podiel až 20 percent. Volkswagen má v Číne stále najväčší podiel v porovnaní s ostatnými zahraničnými výrobcami automobilov. Popularite sa teší väčšina značiek koncernu ako VW, Audi, Škoda, ale aj Bentley.
Toto môže bolieť
Klesajúci podiel značky na trhu však nie je jediným problémom, ktorému musí VW čeliť. Rovnako ako aj u nás tak aj vo svete rastú náklady na energie a rovnako tak stabilitou neoplýva ani dodávateľský reťazec. To bráni vo vývoji vlastného softvéru, čo tak trochu narúša harmonogram uvádzania nových modelov na trh. A keďže Čína patrí v rámci portfólia trhov medzi najdôležitejšie, akýkoľvek výpadok príjmov môže znamenať veľké škody.
Výskum inštitútu Rhodium Group ukázal, že v minulom roku sa Volkswagen stal najväčším zahraničným investorom v Číne. Pre automobilku predstavuje čínsky trh najväčšie riziko, ale má aj úplne zásadný význam. Okrem hrozby domácich čínskych automobiliek musí VW Group čeliť konkurencii v podobe americkej Tesly. Aj napriek tomu, že podiel Tesly na predajoch v Číne predstavuje iba 2,2 percenta. Tieto čísla však berú do úvahy všetky automobily.
Tesla rastie, VW zaostáva
Ak sa pozrieme čisto na trh s elektromobilmi, tam je podiel Tesly 11,6 percenta a podiel VW iba 3,5 percenta. Podľa prieskumu spoločnosti Bernstein Research považujú Číňania elektromobily od Tesly za sofistikovanejšie a atraktívnejšie v porovnaní s Volkswagenom. V predaji elektromobilov VW zaostáva aj za značkami Geely, Dongfeng Motor či BYD.
Slabnutie pozície koncernu sa prejavilo už pred pár rokmi, keď Audi stratilo svoju pozíciu lídra v predaji luxusných automobilov. Sklamaním sa stalo aj uvedenie modelu Volkswagen ID.4. Podľa viacerých analytikov sa v koncerne tak trochu netrafili s rozmermi a ID.4 je príliš veľkým automobilom pre potreby bežného Číňana. Aj vďaka viacerým zmenám sa podarilo nakopnúť predaj modelu ID.4, no stále tieto čísla neatakujú pozíciu lídra a zaostávajú za konkurenciou.
Horší ako Čína?
Koncern má problém v Číne okrem všetkého spomenutého aj prilákať mladších zákazníkov. Aj napriek tomu, že mladí ľudia by mali mať vyšší záujem o elektrické vozidlá vybavené modernými technológiami, Volkswagen ich nevie zaujať. Mnoho čínskych spotrebiteľov sa domnieva, že masovo vyrábané vozidlá Volkswagenu a ich technológie nedosahujú úroveň domácich čínskych značiek.
[…] predstavu – Tesla od začiatku tohto roka predala vyše jeden milión elektromobilov, koncern Volkswagen ich predal viac než 360-tisíc. BYD sa do budúcna chce vyhnúť akýmkoľvek problémom v […]