Domov SPRÁVY News Chcú udržať krok s elektromobilmi. Audi RS 6 a RS 7 dostávajú...

Chcú udržať krok s elektromobilmi. Audi RS 6 a RS 7 dostávajú viac výkonu

Výkonné manažérske športiaky dostávajú ešte väčšiu silu, lepšie pneumatiky a menej zvukovej izolácie, aby bola jazda v nich vzrušujúcejšia.

Väčšie turbodúchadlá a zvýšenie plniaceho tlaku z 2,4 na 2,6 bar v 4-litrovom motore V8 biturbo TFSI, ktorým sa pýšia Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback vo verzii performance, zvýšili výkon motora o 30 koní  a o 50 Nm. Po týchto úpravách to znamená celkové zvýšenie výkonu zo 441 kW (600 k) na 463 kW (630 k) a poskočenie maximálneho krútiaceho momentu z 800 na 850 Nm. Oba modely tak teraz vyšprintujú z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, teda o 0,2 sekundy rýchlejšie ako základné verzie RS 6 / RS 7.

Menej váhy, viac hluku

Verzie performance sa ale od základných verzií budú odlišovať aj v ďalších veciach. Napríklad znížená zvuková izolácia medzi motorovým priestorom, interiérom a zadnou časťou vozidiel zabezpečí, že automobily nadchnú cestujúcich vzrušujúcim zvukovým zážitkom. Táto redukcia robí tiež autá o osem kilogramov ľahšími. Audi RS 6 Avant performance má pohotovostnú hmotnosť 2 090 kg, zatiaľ čo RS 7 Sportback performance váži 2 065 kg.

Mechanický samosvorný stredový diferenciál

Sila motora 4.0 TFSI prúdi cez štandardnú osemstupňovú prevodovku tiptronic na všetky štyri kolesá. Striktne mechanický stredový diferenciál rozdeľuje výkon motora v pomere 40:60. Ak príde k nedostatku trakcie, na nápravu s lepšou trakciou sa automaticky aplikuje väčší krútiaci moment. V závislosti od jazdných podmienok až 70 % krútiaceho momentu môže prúdiť na prednú nápravu a až 85 % na zadnú nápravu. Samosvorný stredový diferenciál je v prípade verzií performance ľahší a kompaktnejší, zlepšuje jazdnú dynamiku a ponúka citeľne presnejšie prejazdy zákrut, čo znižuje nedotáčavosť. Ďalším vylepšením je, že odozva riadenia je presnejšia.

Nové pneumatiky

Modely performance sú štandardne vybavené 21-palcovými diskami s desaťlúčovým hviezdicovým dizajnom a pneumatikami s rozmermi 273/35. K dispozícii sú aj 22-palcové disky v lesklej metalickej čiernej farbe, matnej sivej, matnej čiernej alebo matnej zlatej farbe. Vzdušný dizajn lúčov, inšpirovaný motoristickým športom, napomáha chladeniu bŕzd. Tieto disky sú približne o 5 kg ľahšie ako 22-palcové kolesá na súčasných modeloch RS 6 Avant alebo RS 7 Sportback. Celkovo 20-kilové zníženie hmotnosti neodpruženej hmoty sa pozitívne prejaví aj na ceste. Verzie performance budú vybavené pneumatikami Continental Sport Contact 7. Brzdná dráha s týmito pneu sa pri brzdení zo 100 km/h na nulu skráti až o dva metre.

RS Dynamic Package ako štandard

Balík RS Dynamic Package sa stane štandardnou výbavou verzií performance. Obsahuje zvýšenie maximálnej rýchlosti na 280 km/h, riadenie všetkých kolies a športový diferenciál na zadnej náprave. Priplatiť sa bude dať za balík RS Dynamics Package plus. Ten zvýši maximálnu rýchlosť na 305 km/h a obsahuje karbón-keramické brzdy. Strmene budú vyhotovené v sivej, červenej alebo modrej farbe. Kotúče majú vpredu priemer 440 mm a vzadu 370 mm. Celá táto brzdová sústava váži o 34 kg menej ako klasické oceľové brzdy.

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback vo verzii performance budú k dispozícii od 8. decembra za cenu 135 000 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Samsung Galaxy Z Fold 4 – koniec tabletov?
Nasledujúci článokNekonečný príbeh zazrel svetlo na konci tunela. Zmluva na výstavbu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina vrátane križovatky D1D4 je podpísaná
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.