startstop

Ford GT Mk IV je rozlúčkou s najslávnejším americkým pretekárskym vozidlom všetkých čias

Ford GT je tesne pred odchodom do dôchodku. Labutia pieseň tohto automobilu s veľkou históriou bude znieť iba na okruhoch. Ford postaví 67 kusov okruhových špeciálov s upravenou technikou.

Počet kusov odkazuje na rok 1967, kedy vozidlá Ford GT dominovali v Le Mans. Ford GT Mk IV sa bude vyrábať ručne v závode spoločnosti Multimatic v Ontariu. Tento okruhový špeciál nadväzuje na GT Holman Moody Heritage Edition z tohto roka. Ten dostal svoje meno podľa tímu, ktorý prihlásil na Le Mans niekoľko kusov Fordu GT40 spolu so Shelby American. Vozidlo číslo 5 Holman & Moody’s skončilo na treťom mieste za dvoma vozidlami Shelbyho tímu. Kým táto edícia mala homologizáciu aj na bežné cesty a výkon 651 koní, pikantnejšia novinka ich sľubuje až 800.

S cestným autom nemá veľa spoločného

Ford GT Mk IV má dlhší rázvor a tým pádom aj upravený podvozok. Používa vyslovene pretekársku prevodovku a adaptívne pruženie od firmy Multimatic. Keďže inžinieri nemuseli dodržiavať predpisy pre bežné autá na cesty, Ford GT Mk IV má prepracovanú karosériu s lepšou aerodynamikou.

Všimnete si zjednodušené svetlomety, absenciu bočných zrkadiel, široky bodykit, veľké zadné krídlo a difúzor. Aj bočné prívody vzduchu sú väčšie, keďže pohonná jednotka, vidlicový dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra, potrebuje lepšie chladenie. Ford si úplne poslednú verziu modelu GT cení na 1,7 milióna dolárov. Zo všetkých záujemcov ochotných zaplatiť takúto obrovskú čiastku si Ford sám vyberie, kto bude mať tú česť jazdiť na tomto výnimočnom vozidle. Proces výberu by mal byť dokončený v prvom štvrťroku budúceho roka, prvé automobily by sa k zákazníkom mali dostať do konca jari.

Úlohou Multimaticu bolo vytvoriť najextrémnejšiu finálnu verziu Fordu GT a výsledkom je Mk IV,“ povedal Larry Holt, výkonný viceprezident Multimatic Special Vehicle Operations Group. „Unikátny motor s väčším objemom, pretekárska prevodovka, natiahnutý rázvor a skutočne radikálna karoséria viedli k bezprecedentnej úrovni výkonu. Sme hrdí na to, že sme boli súčasťou tretej generácie GT od jeho vzniku až po túto úžasnú labutiu pieseň a považujeme to za významnú kapitolu v histórii Multimatic.

Exit mobile version