Domov SPRÁVY News Majú životy zachraňovať, ale zabíjajú. Airbagy Takata sú naďalej veľkou hrozbou

Majú životy zachraňovať, ale zabíjajú. Airbagy Takata sú naďalej veľkou hrozbou

Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) minulý týždeň oznámil ďalšie úmrtie spojené s chybnými airbagmi Takata. Ide už o štvrté úmrtie v tomto roku, čím sa počet potvrdených obetí poškodených airbagov v USA zvýšil na alarmujúcich 23.

Poslednú smrť osoby spôsobil chybný nafukovač bočného airbagu vodiča, ktorý sa pri náraze roztrhol. Išlo o vozidlo Honda Accord z roku 2002 s airbagmi od spoločnosti Takata.

NHTSA dôrazne vyzýva všetkých vodičov jazdiacich na automobiloch s airbagmi od firmy Takata, aby čo najskôr navštívili servis a nechali si poruchové airbagy bezplatne vymeniť. Kontrolu, či ich automobil je vybavený týmito airbagmi, môžu majitelia vozidiel urobiť prostredníctvom vyhľadávacieho nástroja NHTSA alebo mobilnej aplikácie SaferCar.

Na vine je dusičnan amónny 

Prvý zaznamenaný prípad smrti spôsobenej airbagom sa stal ešte v roku 2013. V súčasnosti jazdia po celom svete desiatky miliónov vozidiel rôznych výrobcov vybavenými airbagmi Takata. Na vine sú chybné nafukovače, ktoré pri dlhodobom pôsobení vysokej teploty a vlhkosti môžu spôsobiť pri nafúknutí výbuch airbagu spôsobujúci zranenia až smrť. Firma Takata totiž použila dusičnan amónny na vytvorenie malej explózie na nafúknutie airbagov pri náraze. Ale chemikália sa môže časom stať prchavejšou, keď je vystavená vlhkosti vo vzduchu a opakovaným vysokým teplotám. Do interiéru môžu obrovskou rýchlosťou vystreliť aj malé kovové fragmenty, ktoré podobne ako šrapnely z granátov môžu pasažierom spôsobiť vážne zranenia alebo smrť.

ssangyong-torres-evx
Výrobca aj automobilky strčili hlavu do piesku

Pre automobilky to taktiež predstavuje obrovský problém a zvýšené finančné náklady. Keďže musia zvolávať milióny automobilov a vymieňať poškodené airbagy, stojí ich to stovky miliónov eur. New York Times pred niekoľkými rokmi publikovali článok, podľa ktorého Ford, Honda, Nissan a Toyota o tomto probléme vedeli už niekoľko rokov, ale nič s tým nerobili. Samotná spoločnosť Takata v roku 2017 zbankrotovala, pričom podľa New York Times o svojich zlých airbagoch vedela už od roku 2002. K väčšine úmrtí a vyše 400 zraneniam došlo v štátoch USA s teplejším podnebím.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMG4 Electric potrápi koncern a už teraz zbiera ocenenia
Nasledujúci článokTEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC – prvé elektrické, prvé nehodné svojho mena?