Zlaté časy atmosférických motorov sa pomaly končia. Definitívne. V prípade Lamborghini je hmatateľným parte vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,5 litra naladený na 830 koní. To všetko vo vozidle, ktoré nikdy nedostane homologizáciu na verejné cesty.
S vozidlom pre multimilionárov, ktoré nesmie na bežné cesty, ale môže byť využívané iba na okruhoch, sa nestretávame prvýkrát. Prvá automobilka, ktorá prišla s touto myšlienkou, bola tá talianska so vzpínajúcim sa koňom na kapote, ktorá predstavila model FXX. Nasledoval britský McLaren P1 GTR a naposledy to bol Aston Martin s modelom Vulcan. Odozva na takýto projekt bola vždy úspešná, preto sa aj v Lamborghini rozhodli postaviť auto, ktoré nemusí podliehať žiadnym pravidlám. Lamborghini Essenza SCV12 je jednoducho ultimatívne športové auto. To najlepšie, aké je v súčasnej dobe možné postaviť. To sa odrazilo aj na hmotnosti, ktorá je v prípade SCV12 len 1380 kg. Na porovnanie, odľahčený Aventador SVJ váži 1770 kg.
Pretekár bez ochrannej klietky
Motor pochádza z Aventadoru a je veľmi pravdepodobné, že jeho nástupca, ktorý sa predstaví už čoskoro, bude plug-in hybridom. Kostru SCV12 tvorí karbónový monokok, ktorý je natoľko tuhý, že konštruktéri nepotrebovali do kabíny inštalovať ochrannú klietku. Naopak, integrované sú pretekárske sedačky OMP s homologizáciou FIA. Špecialitkou sú tiež horčíkové kolesá (vpredu 19-palcové, vzadu 20-palcové), výfukový systém od firmy Capristo a brzdy Brembo.
Výkon motora sa prenáša výhradne na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky Xtrac, ktorá je štrukturálnou súčasťou šasi a je na nej postavené zadné zavesenie kolies typu push-rod. Obrovské zadné krídlo generuje mohutný prítlak 1200 kg pri rýchlosti 250 km/h, čím prekonáva aj pretekárske automobily špecifikácie GT3.
Parkovacie miesto v cene
Lamborghini vyhotoví len 40 kusov modelu Essenza SCV12. Všetky vyrobené autá budú odparkované v novo vybudovanej veľkokapacitnej garáži priamo v sídle automobilky. Každé parkovacie miesto bude vybavené kamerou, prostredníctvom ktorej budú môcť majitelia áut sledovať, čo sa práve s ich miláčikmi deje. Dynamické parametre ani cenu Lamborghini nezverejnilo.