Domov SPRÁVY News Kríza či recesia? Slovákov sa zrejme netýka, áut nakupujeme stále viac

Kríza či recesia? Slovákov sa zrejme netýka, áut nakupujeme stále viac

Medziročne sa na Slovensku v novembri 2022 predalo o 18 % viac nových automobilov ako v roku 2021, avšak zároveň o 10 % menej ako v októbri 2022. Z TOP 15 napredávanejších značiek dokázali len 4 z nich predať v novembri 2022 viac vozidiel ako v októbri 2022.

Predaj nových automobilov je na Slovensku v rastúcom trende. V novembri 2022 sa na Slovensku predalo 6.758 nových automobilov. To je o 18,48 % viac ako vlani (5.704). Najúspešnejšou značkou je už tradične Škoda, ktorá predala 1.213 vozidiel. Druhá KIA predala 799 vozidiel a tretia Toyota 756 vozidiel. Medziročne je najväčším skokanom značka Audi. Kým v novembri 2021 predala len 56 vozidiel, v novembri tohto roka to bolo až 123 vozidiel. To je nárast o 119,64 %. Na svojich rivalov z BMW či Mercedesu to však stále nestačí. O viac než 50 % rástli aj Toyota, Volkswagen či Dacia. Najväčší prepad zaznamenala v TOP 15 značka Citroen (-15,53 %).

Poradie Značka november 2022 november 2021 rozdiel (%)
1. Škoda 1213 889 36,45
2. KIA 799 771 3,63
3. Toyota 756 483 56,52
4. Hyundai 728 755 -3,58
5. VW 631 405 55,80
6. Dacia 300 192 56,25
7. Peugeot 291 289 0,69
8. Citroen 223 264 -15,53
9. Mercedes 213 203 4,93
10. Renault 208 160 30
11. BMW 190 181 4,97
12. Opel 184 160 15
13. Suzuki 151 136 11,03
14. Audi 123 56 119,64
15. SEAT 90 94 -4,26
Trh spolu 6 758 5 704 18,48
Porovnanie novembra 2022 s októbrom 2022

V porovnaní s mesiacom október 2022 zaznamenala v novembri 2022 najväčší prepad značka Škoda. Kým v októbri predala 1.719 vozidiel, v novembri to bolo menej o takmer 30 %. Z TOP 15 medzimesačne rástli iba 4 značky – Renault, Toyota, Hyundai a BMW. Volkswagen sa prepadol z 3. na 5. priečku. Najviac konštantnú predajnosť si drží KIA, Dacia a Opel.

Poradie Značka november 2022 október 2022 rozdiel (%)
1. Škoda 1213 1719 -29,44
2. KIA 799 819 -2,44
3. Toyota 756 659 14,72
4. Hyundai 728 661 10,14
5. VW 631 695 -9,21
6. Dacia 300 314 -4,46
7. Peugeot 291 356 -18,26
8. Citroen 223 255 -12,55
9. Mercedes 213 274 -22,26
10. Renault 208 174 19,54
11. BMW 190 185 2,70
12. Opel 184 187 -1,60
13. Suzuki 151 181 -16,57
14. Audi 123 135 -8,89
15. SEAT 90 116 -22,41
Trh spolu 6 758 7 528 -10,23
predaj nových automobilov
Porovnanie obdobia január-november 2022 s rokom 2021

Ak sa pozrieme sa počet registrácií nových automobilov za obdobie od januára 2022 do novembra 2022, môžeme konštatovať, že suverénne najpredávanejšími značkami na slovenskom trhu sú Škoda, KIA, Hyundai, Toyota a Volkswagen. Predaj nových automobilov medziročne narástol o 3,14 %, no náskok Škody pred kórejskou konkurenciou sa výrazne scvrkol. Kým KIA a Hyundai rástli o 12, resp. 16 %, predaje Škody klesli o vyše 11 %. Veľmi dobre sa darilo Dacii, ktorá medziročne narástla o takmer 39 % a na celkovej 6. priečke vystriedala značku Peugeot. Spomedzi TOP 15 napredávanejších značiek medziročne najviac narástol španielsky SEAT, ktorý zaznamenal o takmer 48 % viac predaných vozidiel ako vlani. Najväčší pokles si pripísala značka Suzuki, ktorej predaj v tomto roku klesol o vyše 30 %.

Poradie Značka 1.-11./2022 1.-11./2021 rozdiel (%)
1. Škoda 12 611 14 234 -11,40
2. Hyundai 8 528 7 605 12,14
3. KIA 8 271 7 112 16,30
4. Toyota 7 483 5 489 36,33
5. VW 6 460 6 637 -2,67
6. Dacia 3 388 2 438 38,97
7. Peugeot 3 121 3 771 -17,24
8. Mercedes 2 322 2 386 -2,68
9. Opel 2 170 2 249 -3,51
10. BMW 2 053 2 185 -6,04
11. Citroen 2 010 2 709 -25,80
12. Renault 1 593 1 859 -14,31
13. Suzuki 1 411 2 038 -30,77
14. SEAT 1 275 862 47,91
15. Mazda 1 218 1 255 -2,95
Trh spolu 72 392 70 190 3,14

predaj nových automobilov

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBudova, ktorá predbehla dobu. Centrála BMW je architektonickým unikátom
Nasledujúci článokKto je Carlos Ghosn, riadil Nissan aj Renault, génius, tyran alebo podvodník?