Volkswagen sa po šiestich rokoch vracia na výstavu Consumer Electronics Show v Las Vegas. Predstaví tu svoj najnovší elektromobil z radu ID. Sériová podoba konceptu ID.Aero s názvom ID.7 sa ukáže s kompletne odhaleným interiérom a digitálnou kamuflážou exteriéru.
Volkswagen zároveň upresnil, že kompletne produkčný automobil odhalí až v priebehu druhého štvrťroka. Špeciálna kamufláž inštalovaná na karosérii modelu ID.7 s viacvrstvovým lakovaním (aplikovalo sa dovedna 40 vrstiev farby, z ktorých niektoré sú vodivé a iné majú izolačné vlastnosti) vytvára rôznorodé svetelné efekty prostredníctvom použitia elektroluminiscenčných prvkov. Uvedené riešenie má symbolizovať krok v digitalizácii budúcej vlajkovej lode radu ID. Volkswagen zároveň stále prízvukuje, že nový model ID.7 bude schopný podľa noriem WLTP prejsť na jedno nabitie až 700 km. Volkswagen ID.7 stojí na koncernovej platforme MEB a disponuje rázvorom osí kolies dlhým 2,97 metra.
„S novým ID.7 rozširujeme náš rad elektrických modelov do vyšších segmentov. Sedan ponúkne špičkovú techniku a kvalitu. ID.7 je jedným z desiatich nových elektrických modelov, ktoré plánujeme uviesť na trh do roku 2026. Náš cieľ? Dodávať vhodné produkty pre našich zákazníkov v každom jednom segmente,“ hovorí Thomas Schäfer, generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Osobné automobily.
Haleluja, Volkswagen
Pre nás je zatiaľ najpodstatnejšie, že sa môžeme zoznámiť so sériovým prevedením interiéru. Hneď na začiatku má pre nás Volkswagen dobrú správu. Toľko kritizovaný panel s ovládaním klimatizácie na doterajších modeloch rodiny ID. je konečne podsvietený. Volkswagen ID.7 príde aj s novým konceptom fungovania klimatizácie. Systém bude schopný rozpoznať priblíženie sa vodiča k automobilu a ešte pred tým, ako do vozidla nasadne, začne chladiť interiér v horúcich letných dňoch alebo vyhrievať interiér počas zimy.
Inteligentné výduchy klimatizácie
Novo navrhnuté vzduchové otvory riadia prúdenie vzduchu a pohybujú sa dynamicky, aby sa vzduch čo najrýchlejšie distribuoval na veľké plochy. Ak sú v aute pasažieri, vzduch môže smerovať rovno do kabíny alebo vetrať interiér nepriamo. Tieto funkcie sú vždy viditeľné na novom veľkom displeji s uhlopriečkou až 38 cm (15 palcov) a môžu byť aktivované a uložené individuálne pre každého užívateľa. Špeciálne požiadavky je možné aktivovať aj pomocou hlasových príkazov. Ak používateľ povie „Ahoj Volkswagen, mám studené ruky“, vozidlo zareaguje spustením funkcie vyhrievania volantu. Teplý vzduch z výduchov zároveň nasmeruje k rukám.
https://youtu.be/fmshmAgg1TM