startstop

Dacia Spring už nebude taký slimák, dostane výkonnejší elektromotor

Foto: Dacia

Dacia Spring sa začne predávať v novej výbave Extreme, súčasťou ktorej je elektromotor s vyšším výkonom.

Dacia Spring bola na európsky automobilový trh uvedená na jar 2021. Cieľom tohto modelu je sprístupniť elektrickú mobilitu masám ľudí, v čase uvedenia na trh išlo o najlacnejší elektromobil. Odozva trhu bola relatívne silná, Dacia za ten čas prijala viac ako 100 tisíc objednávok. 75 % z toho sú podľa údajov Dacia súkromní zákazníci. Predpoklad, že vozidlo sa najviac uplatní vo firmách typu roznáškových služieb, sa tak zatiaľ nenapĺňajú.

Potreba dlhého dojazdu? Mýtus

Pri odhalení novej verzie Extreme sa Dacia podelila so širokou verejnosťou aj o niekoľko zaujímavých štatistických údajov. Vodiči Dacie Spring najazdia za deň priemerne 31 km s priemernou rýchlosťou 26 km/h. Tri štvrtiny ľudí nabíjajú vozidlo doma, priemerný čas strávený na nabíjačke je 3,5 hodiny. 80 % zákazníkov si pri kúpe Dacie Spring zvolilo vyšší stupeň výbavy Expression.

Doterajší výkon elektromotora bol skutočne skromný – 45 koní. Aj preto zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá Springu celú večnosť – 19,1 sekundy. Domácim prostredím automobilu sú však predovšetkým mestské ulice, a tam až tam na dynamike v takých vysokých rýchlostiach nezáleží. Potvrdzujú to aj slová Xaviera Martineta, viceprezidenta Dacie pre marketing a predaj, podľa ktorého si 90 % zákazníkov zvolilo Spring ako svoje druhé auto na každodenné dochádzanie za prácou.

Verzia Extreme však teraz prináša elektromotor, ktorého výkon je vyšší o 20 koní. Treba si uvedomiť, že kapacita batérie zostala rovnaká, takže dojazd vozidla so silnejším elektromotorom je kratší o 10 km (220 km). Dacie Spring Extreme sa u nás bude predávať za sumu 21.500 eur. Prvé vozidlá by zákazníkom mali byť dodané pred letom.

Dongfeng Nano Box

Deň pred predstavením Dacie Spring Extreme bol na čínskom trhu potvrdený príchod jej novej kópie, ktorá sa tam bude predávať pod menom Dongfeng Nano Box.

Aby v tom bolo jasno. Základom Springu i Dongfengu je Renault Kwid. Ten bol pôvodne vyvinutý pre indický trh a poháňal ho spaľovací motor. Neskôr z neho vyrástli elektromobily Dacia Spring (predávaný na európskom trhu) a Renault City K-ZE. Nano Box používa rovnaký elektromotor ako doterajší Spring (teda ten s výkonom 45 koní), avšak kapacita batérie je nižšia. Kým Spring má v útrobách zabudovanú batériu s kapacitou 26,8 kWh, Nano Box si musí vystačiť s kapacitou len 16 kWh. Základná cena Dongfengu Nano Box je na čínskom trhu stanovená na sumu v prepočte 8.800 dolárov.

Exit mobile version