Automobilovej verejnosti je Jozef Kabaň dobre známy. Na svojom konte má niekoľko unikátnych áut. Jeho tvorba však automobilke Volkswagen nestačí.
Automobilový dizajnér Jozef Kabaň, ktorý pochádza z Námestova, má v automobilovom priemysle vybudované slušné meno. Postaral sa predsa o niekoľko veľmi úspešných modelov rôznych značiek v koncerne Volkswagen. S týmto koncernom je spájaný už prakticky od čias svojho štúdia. Vďaka tomu sa staral aj o exteriér takého skvostu, akým je Bugatti Veyron.
Nepríjemný darček
Len nedávno, 4. januára, oslavoval Jozef Kabaň okrúhle 50-te narodeniny. Z vedenia automobilky Volkswagen však dostal nepríjemný darček. Na pozícii šéfdizajnéra automobilky Volkswagen pôsobil len od prvej polovice roka 2020 a už za neho našli aj náhradu. Na jeho veľmi dôležitú funkciu nastúpi Andreas Mind, ktorý doteraz pôsobil ako ako šéf dizajnového oddelenia automobilky Bentley. Jeho pre zmenu nahradí šéf exteriérového dizajnu v totožnej automobilke, Tobias Sühlmann. Ten predtým pracoval pre automobilky Bugatti, Aston Martin alebo McLaren.
Nesadol si s novým šéfom
V prvej polovici roka 2020 bol Slovák dosadený do tejto lukratívnej funkcie Herbertom Diessom. Pre toho sa pôsobenie na pozícii generálneho riaditeľa skončilo predčasne minulý rok. Dôvodom mala byť jeho konfliktná povaha a nedostatočné výsledky. Nový generálny riaditeľ Oliver Blume si tak postupne skladá svoj tím v štruktúrach automobilky Volkswagen. Hlavným, avšak neoficiálnym dôvodom nahradenia slovenského dizajnéra, majú byť neuspokojivé výsledky jeho práce. Volkswagen však stále nepodal oficiálne vyjadrenie svojho činu, a tak sú to zatiaľ stále len dohady.
Nemal ľahkú úlohu
Pri nástupe na svoju pozíciu dostal neľahkú úlohu. Jeho náplňou práce bolo prepracovať koncept ID. Life, ktorý bol verejnosti predstavený v roku 2021. Nová, prepracovanejšia podoba mala byť predobrazom ďalších, cenovo dostupných elektromobilov automobilky Volkswagen. Jeho ďalšou úlohou bolo prepracovať novú elektrickú vlajkovú loď značky, model Trinity. Prepracovať ho mal z karosérie typu sedan na modernejší, v dnešnej dobe oveľa viac obľúbený crossover. Nový generálny riaditeľ vraj nebol spokojný s ani jedným Jozefovým návrhom, a tak bude novinka ešte viac meškať, čo je pre Volkswagen obrovský škrt cez rozpočet.