Nástupca populárneho Peugeot Partner je už tu! No na marcovom autosalóne v Ženeve uvedú aj nový Peugeot Rifter 4×4 Concept!

Špecifické pneumatiky, strešný stan či vo vozidle umiestnený elektrický horský bicykel nie sú jedinými zaujímavými prvkami, ktoré konceptová verzia Peugeot Rifter 4×4 ponúka. My sa na tento model pozrieme bližšie.

Francúzskej automobilke sa podarilo vytvoriť všestranné a efektívne vozidlo s moderným a výrazným štýlom. Systém pohonu všetkých kolies zaručuje zdarné šoférovanie na štrku, v blate, snehu či kamenných cestách. Vývojárom tohto pohonu je spoločnosť Dangel, ktorá je dlhoročným partnerom značky. Svetlá výška vozidla je vyššia o 80 mm a prispieva tak k prekonaniu väčšiny cestných prekážok.

Šoféri konceptu Rifter určite ocenia aktívne ovládanú viskóznu spojku, ktorej uzávierka sa ovláda cez prepínač umiestnený na palubnej doske v dosahu ruky. Rifter 4×4 ponúka tri jazdné režimy. Režim 2RM znamená pohon predných kolies, v režime 4RM prenesie prevodovka v prípade straty trakcie energiu na zadné kolesá. Tretím režimom je blokovací režim Lock, ktorý uzamkne zadnú nápravu.

Špeciálna konceptová verzia Rifter 4×4 je predstavená v unikátnej sivej farbe zvýrazňujúcej robustný vzhľad vozidla. Čierna matná maska medzi mriežkou chladiča a kapotou chráni pred nežiaducimi poškodeniami. Tvorcovia tohto modelu sa s farbami vytrvalo pohrali. Medzi ich obľúbené farby patrí určite žltá, keďže je použitá pod hmlovými svetlami a žltý je taktiež nápis „Peugeot” i nápis „Rifter” na čiernej matnej kapote. Žlté vertikálne pásy s názvom modelu nájdeme aj na zadnej časti posuvných dverí.

Interiér si zachoval základnú palubnú dosku s konceptom i-Cockpit. Kožený volant je prešívaný žltou niťou a v rovnakom odtieni je na ňom vygravírovaný nápis Peugeot. Dizajn stredovej konzoly a dverí obohacujú prvky z masívneho hliníka.

Najväčšiu výnimočnosť však vozidlo skrýva vo svojej výbave, ktorá je naozaj pestrá a bohatá. Peugeot Rifter 4×4 Concept je totiž vybavený stanom Overland. Stačí ho rozvinúť z puzdra, ktoré sa nachádza na strešných nosičoch. Potom už len stačí pripevniť posuvný rebrík. Matrac je kompaktný a ľahko rozkladateľný. Po kvalitnom spánku a nabratí dostatočnej energie je vo vozidle pripravený horský bicykel Peugeot eM02 FS Powertube. Umiestnený je v zadnej časti vozidla na nosiči a upevnený na bajonetovom ťažnom zariadení.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSEAT vyvracia sedem falošných mýtov o automobiloch poháňaných zemným plynom!
Nasledujúci článokOsamostatnená automobilka CUPRA predstavuje svoj prvý model Ateca!