Audi sa už dávnejšie pustilo do sporu s čínskou automobilkou NIO. Tento súdny proces sa tiahol od minulého leta a konečne poznáme rozuzlenie. Čínskeho výrobcu určite výsledok nepoteší. Audi totižto vyhralo a NIO teraz musí premenovať svoje elektromobily.
Automobilka Audi sa nemusí nijak významne predstavovať. Kiežby si to mohla povedať aj spoločnosť NIO. Hovorí za ňu bohatá história a podľa všetkého sa tak rýchlo nechystá výrobu automobilov zabaliť. Pre väčšinu z nás, ktorých autá zaujímajú, niečo znamená rad modelov Audi s označením S, prípadne RS. Mnohé z týchto modelov ponúkajú ideálnu rovnováhu medzi komfortom a športovosťou.
Môžete si ich pomýliť?
Čínska automobilka NIO zasa tak silné renomé v Európe zatiaľ nemá. No jej plány sú viac než smelé, keďže sa chystá vziať Európu útokom. Špecializuje sa najmä na elektrické modely a keďže Európu čaká už čoskoro pravdepodobne doba elektrická, ide o ideálny stav. Na domácom čínskom trhu automobilka NIO zaradila do svojej ponuky modely SUV s označením ES6 a ES8. A takéto označenie sa priveľmi nepáčilo automobilke Audi.
Ako dobre vieme, Audi má v ponuke obľúbené limuzíny S6 a S8. A keďže výslovnosť v angličtine S a ES znie rovnako, Audi apelovalo na zmenu označenia konkurenčnej automobilky. Audi si totiž myslí, že by takéto označenie mohlo vyzerať mätúco pre potenciálnych záujemcov. Práve preto sa obrátili na súd, ktorý po dlhšej dobe dal za pravdu nemeckej automobilke. Aj napriek odlišnosti označenia modelov v písanej forme sa pri hovorenej forme názvy zhodujú.
Zmena alebo basa
NIO tak dostane domácu úlohu a bude musieť názvy svojich SUV zmeniť. Súd dokonca za porušenie ochrannej známky Audi zakázal automobilke NIO predaj na nemeckom trhu. Okrem toho dostala červenú aj propagácia modelov radu „ES“. NIO sa ešte stále môže odvolať, no pravdepodobnosť úspechu sa dá označiť za mizivú. Ak sa teda NIO rozhodne zaútočiť na trh v Nemecku, nezostáva mu nič iné, ako si urobiť domácu úlohu a zmeniť názvy vlastných modelov. Ak by tak neurobili, hrozí im pokuta vo výške 250 tisíc eur či väzenie pre riaditeľa automobilky v Nemecku.