startstop

Navara sa vrátila na slovenský trh. V showroome Nissanu ju ale nehľadajte

Pick-up Dongfeng Rich 6 je vlastne modernizovaná Navara s atraktívnou cenou.

Japonský Nissan s čínskou značkou Dongfeng spolupracuje už dlhé roky. Keďže Dongfeng chcel obohatiť európske portfólio svojich modelov o robustný pick-up a Navara sa od zatvorenia továrne v Barcelone na starom kontinente nepredáva, táto spolupráca je pre obe značky aj európskych zákazníkov výhodná. Po ukončení predaja Mitsubishi L200 totiž poctivých pracantov s korbou na trhu veľa nezostalo. Dongfeng Rich 6 si to teda na trhu rozdá napríklad so SsangYongom Musso alebo Isuzu D-MAX.

Dostatok sily, no menšia nosnosť

O pohon sa stará 2,3-litrový naftový štvorvalec s výkonom 120 kW (163 koní) a najvyšším krútiacim momentom 380 Nm. Motor môže byť spriahnutý buď so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii je verzia s pohonom jednej nápravy, ale samozrejme aj variant s pohonom všetkých kolies. Vonkajšie rozmery vozidla sú 5310 x 1850 x 1810 mm, rázvor osí kolies má dĺžku 3150 mm. Svetlá výška je 207 mm. Čo sa týka terénnych schopností vozidla s tuhou zadnou nápravou s listovými pružinami, výrobca udáva brodivosť 450 mm, maximálnu stúpavosť 40 %, predný nájazdový uhol 31 stupňov, zadný 26 stupňov. Nosnosť korby je 490 kg a jej rozmery 1510 x 1562 x 475 mm.

V interiéri posádka nájde 7-palcovú multimediálnu obrazovku, ktorá obsahuje Bluetooth aj prepojenie mobilného telefónu, automatickú klimatizáciu, manuálne nastaviteľné sedadlá či manuálnu ručnú brzdu s účinkom na bubnové brzdy na zadnej náprave.

Ceny

Základná cena verzie s manuálnou prevodovkou a pohonom jednej nápravy je 30.990 eur s DPH. Dongfeng Rich 6 s automatom a pohonom všetkých kolies stojí 34.990 eur s DPH. Položky príplatkovej výbavy tvorí iba metalíza za 400 eur a ťažné zariadenie za 590 eur. Štvorkolky majú sériovo uzávierku zadného diferenciálu. Kombinovaná spotreba sa pohybuje od 7,3 do 7,5 l/100 km. Palivová nádrž má objem 73 litrov.

V minulosti poslúžil Nissan Navara ako základ aj pre Mercedes-Benz triedy X. Obe vozidlá sa vyrábali na rovnakej výrobnej linke v spomínanej Barcelone. Odlišovali sa predovšetkým prevedením interiéru, ten v Mercedese bol oveľa luxusnejšie vypracovaný. Úspech však trieda X Mercedesu nepriniesla, lacnejšia Navara sa predávala o približne 4x lepšie. Výroba Mercedes triedy X bola ukončená po 4 rokoch.

Exit mobile version