Očakávaný facelift SUV vozidiel BMW X5 a X6 je realitou. Nové modely prechádzajú zmenou vizáže a množstvo doplnkov už bude v štandardnej výbave.
BMW X5 a X6 sa dlhodobo radia k modelom s najväčšou popularitou. Vynovené modely ponúkajú naozaj všetko, čo od nich očakávate a hlavne sa snažia o upevnenie svojej pozície na svetovom trhu medzi konkurentmi. Obe vozidlá sa budú vyrábať v americkom závode Spartanburg. Tento produkčný závod je priamo špecializovaný na modely radu X. Azda najväčšou novinkou, ktorá k týmto modelom prislúcha, je automatizovaná jazda a parkovanie vozidla. Spolu s týmito novinkami prichádza aj nový operačný systém iDrive8 so zakrivenou obrazovkou.
Novinky pre BMW X5
BMW radu X5 dostane do vienka v štandardnej výbave dizajnové prvky xLine. Dokáže sa tak odlíšiť od väčšiny predchodcov. Predná časť je charakteristická novým svetelným podpisom a masívnymi mriežkami chladiča. Nové svetlomety disponujú technológiou matrix LED s adaptívnym ovládaním svetelného lúča. Sú taktiež užšie o 35 milimetrov oproti tým, ktoré sa dávali do predchádzajúceho modelu. Doplnkovými svetlometmi budú M Shadowline a BMW Selective Beam. Osobne, keď som mal možnosť testovať vozidlá značky BMW, tak tie, ktoré mali v sebe zakomponované M Shadowline, vyzerali jednoducho božsky a agresívnejšie.
Facelift X5 prináša aj nové vetracie otvory v predných bočných paneloch a štandardne obloženie interiéru saténovým hliníkom. Klasikou sú samozrejme aj strešné pozdĺžne lyžiny. Azda najväčším prerodom po vzore menších bratov prešli zadné svetlá. Tie majú nové tvarovanie v tvare písmena „L“. Pre zdvihnuté modely sa však v zadných svetlách skrýva osvetlený motív písmena X.
Novinky pre BMW X6
Rovnakými svetlometmi ako bude mať X5 bude disponovať aj X6. Charakteristické ľadvinky BMW Iconic Glow budú k dispozícií iba pre 6-valcové modely. BMW X6 dostáva v štandarde do vienka dynamický balík M Sport. Súčasťou tohto balíka sú špecifické bočné prahy a lesklá lišta M High-gloss Shadowline. Zadný nárazník dostal vložku v tmavej farbe a koncovky výfuku majú lichobežníkový tvar.
Interiér
Do kokpitu sa dostáva najnovší operačný systém BMW iDrive ôsmej generácie. Ten predznamenáva príchod zakriveného displeja BMW Curved Display. Ide o 12,3“ informačný displej na prístrojovej doske. Stredový displej disponuje uhlopriečkou 14,9“. Obe obrazovky sa nachádzajú za spoločným sklom.
Oba modely budú štandardne disponovať koženou palubnou doskou doplnenou o drevený dekor. Ďalšou novinkou je ambientné osvetlenie lišty pod ozdobným prvkom na spolujazdcovej strane. Do svetelnej grafiky sa pridáva aj označenie modelov X5/X6. Vo vrcholových modeloch sa zobrazuje logo M.
Okrem športových sedadiel budú k dispozícií aj komfortné sedadlá ako pre vodiča, tak aj pre spolujazdca. V ponuke bude tiež koža Individual Merino spolu s odvetrávaním a masážnou funkciou. Do ponuky pribudne balík Comfort, ktorý bude disponovať vyhrievaním panelov na viacerých plochách s termofunkciou pre držiaky nápojov, panoramatické strešné okno Sky Lounge s LED prvkami a prémiové ozvučenie Bowers & Wilkins.
Motorizácie
Všetky pohonné jednotky sú doplnené mild-hybridnou technológiou so 48V batériou. Tento pohonný systém je zakomponovaný priamo do prevodovky Steptronic a dodáva navyše 9 kW/12 koní a krútiaci moment 200 Nm. Pod kapotou sa usídlia dobre známe motory xDrive30d, xDrive40i, a M60i xDrive. Dieselový agregát po facelifte disponuje maximálnym výkonom 219 kW/298 koní a krútiacim momentom 670 Nm. Vynovený motor má namiesto hliníkových piestov oceľové a optimalizovaný proces separácie oleja.
Benzínová motorizácia xDrive40i má zvýšený výkon na 280 kW/380 koní a krútiaci moment 520 Nm. Vďaka týmto hodnotám tieto ťažké vozidlá dokážu zrýchliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 5,4 sekundy. Na vrchole potravinového reťazca je 4,4-litrová V8 s maximálnym výkonom 390 kW/530 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Vrcholový model zrýchli z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,3 sekundy.
Prepracovaním prešiel aj plug-in hybridný systém xDrive50e. Základom je šesťvalcový spaľovací motor s výkonom 230 kW/313 koní, ktorému dopomáha elektromotor zabudovaný do prevodovky s výkonom 145 kW/197 koní. Kumulovaný výkon celej pohonnej jednotky tak je 360 kW/490 koní a krútiaci moment 700 Nm.